Digitalni marketing v turizmu – zakaj vlagati vanj?

Datum objave: 3. 3. 2023

Čas branja: 9 min 

Današnji popotniki niso to, kar so bili včasih. Tehnološki razvoj in zmogljivosti so v zadnjem desetletju izbruhnili in naredili pomembne razlike v vseh panogah, vključno s turizmom. Sprejetje pravih strategij trženja v turizmu je lahko pomemben del povečanja prihodkov, krepitve prepoznavnosti blagovne znamke in ohranitev ugleda vašega podjetja.

V tem blogu boste našli najnovejše nasvete za trženje v turizmu za leto 2023, ki jih lahko uporabite za optimizacijo rezultatov in doseganje svojih poslovnih ciljev.

Kaj je marketing v turizmu?

Marketing v turizmu je skupno ime za različne trženjske strategije, ki jih uporabljajo podjetja v turistični industriji. To vključuje hotele, letovišča in druge oblike nastanitev, skupaj z letalskimi družbami, storitvami najema avtomobilov, restavracijami, zabaviščnimi kraji, turističnimi destinacijami in ostalimi segmenti, povezanimi s potovanji. V sodobnih strategijah trženja turizma igrajo ključno vlogo spletne strani, spletni oglasi, e-pošta in družbena omrežja.

digitalni marketing nakupna pot in opis različnih področij
Slika 1: Digitalni marketing

Zakaj je marketing v turizmu pomemben?

Ker je turistična industrija ena največjih industrij na svetu, je izjemno konkurenčna. Turizem je že dolgo eden najpomembnejših sektorjev svetovnega gospodarstva, ki vsako leto ustvari milijarde prihodkov. To pomeni, da morate podjetja, ki delujete v panogi, najti načine, kako izstopati od konkurence in se promovirati kot najboljša izbira za prihajajoče turiste. Cilj je, da se popotniki spomnijo vaše destinacije ali hotela, ko načrtujejo svoj dopust ali iščejo namestitev, kjer bodo prenočili.

Z digitalnim marketingom gostom oziroma obiskovalcem omogočite, da se seznanijo z vašo destinacijo ali hotelom ter s storitvami, ki jih ponujate. Z učinkovitim trženjem lahko izboljšate prepoznavnost ter se razlikujete od konkurence. S tem lahko privabite več gostov in obiskovalcev ter jih prepričate, da se odločijo za vašo destinacijo ali hotel. Uspešno trženje tako poveča vaš promet, izboljša poslovanje in poveča dobičkonosnost, poleg tega lahko vpliva na vaš položaj v spletnih iskalnikih ter izboljša vašo spletno prisotnost.

Kakovostne storitve in izkušnje so ključne za ohranjanje in privabljanje novih popotnikov. Če se vaši gostje vračajo k vam in vas priporočajo drugim, boste lahko zgradili zvesto bazo strank in zagotovili stalno rast svojega poslovanja.

Seveda pa je ključnega pomena tudi, da pri oglaševanju sledite najnovejšim trendom in uporabite najboljše metode za posredovanje vašega sporočila potencialnim gostom. Z vse večjo uporabo tehnologije in družbenih medijev je marketing v turistični industriji tako postal bolj ključen kot kadarkoli prej.

Nakupna pot potencialnih gostov

Turistični marketing sicer vključuje veliko tehnik, ki so podobne klasičnemu digitalnemu marketingu, vendar ima svoje posebnosti.

Klasični načini trženja se osredotočajo predvsem na množično oglaševanje, kot so televizija, radio in tiskani mediji. Merjenje učinkovitosti klasičnih marketinških kampanj je pogosto težko, saj so rezultati težko merljivi in ni natančnih podatkov o uspehu kampanje. V nasprotju s tem je digitalni marketing merljiv in omogoča natančno spremljanje učinkovitosti kampanj. S pomočjo analitičnih orodij lahko natančno spremljate, kako uspešna je kampanja, spreminjate kampanje na podlagi ažurnih podatkov in izboljšate donosnost naložbe.

Ena največjih razlik pa je tudi nakupna pot kupca oziroma v našem primeru nakupna pot gosta. Nakupna pot je opredeljena kot koraki, stične točke ali interakcije, ki jih imajo gostje z vašim nastanitvenim obratom. Potniki uporabljajo splet kot glavno orodje pred, med in po potovanju. To so faze, skozi katere gre gost med nakupnim procesom. Z razumevanjem vedenja gostov boste nato lahko ustvarili kakovostno vsebino za vsako fazo potnikovega potovanja in pritegnili svoje prihodnje goste.

Ko ljudje načrtujejo svoja potovanja, najprej iščejo informacije na OTA kanalih, kot je na primer booking.com, ali vidijo oglase na družbenih omrežjih. Nato uporabijo Google za iskanje dodatnih informacij in obiščejo spletno stran podjetja. Zato je pomembno, da so podjetja prisotna na vseh teh platformah, da dosežejo potencialne stranke in jim olajšajo iskanje potrebnih informacij.

Slika 2: Nakupna pot

Raziskave vam bodo pomagale razumeti potrebe gostov

Določili ste svoj ciljni trg, vendar ali ga res razumete? Mnoga podjetja le redko raziskujejo vedenje potnikov, na katere ciljajo in posledično težko dosežejo zastavljene cilje. S pomočjo analitike lahko izveste različne informacije o svojem občinstvu. Na podlagi pridobljenih podatkov tako hitro ugotovite, kaj motivira vaše goste za rezervacijo in na kakšen način raje rezervirajo. Razmisliti morate, katere vire uporabljajo, da izvejo potrebne informacije o destinaciji? Kateremu načinu rezervacije dajejo prednost?

Zato vam analiza nakupne poti potencialnih gostov oz. obiskovalcev pomaga izbrati pravo taktiko na vsaki stopnji. Tako lahko tržna sporočila prilagodite vsakemu gostu, glede na to, kje je v svojem nakupovalnem ciklu.

  • Pred potovanjem
    Brskanje po internetu, iskanje informacij, preverjanje OTA kanalov ter branje blogov in družbenih omrežij so pogoste aktivnosti potnikov pri načrtovanju potovanj. Z rezervacijo na uradni spletni strani gost dobi najboljše cene za hotel in ostale nastanitve. A to še ni vse. Potnik išče tudi informacije o destinaciji, gastronomiji, znamenitostih, kaj si mora ogledati … Blogi in družbena omrežja so pogosto odličen zaveznik pri pripravi potovanja.
  • Med potovanjem
    Ne smemo pozabiti, da se število uporabe mobilnih telefonov vsak dan povečuje. Medtem ko gost uživa na potovanju, pregleduje vsebine spletnih strani in družbenih omrežij z informacijami o destinaciji, kot so urniki muzejev, cene obiskov, prevozi … Z marketingom lahko dosežete, da gostje med potovanjem najdejo vse potrebne informacije.
  • Po potovanju
    Ko je potovanje končano, nastopi čas, ko gostje delijo izkušnje, občutke, vtise in razpoloženja. Nekateri so to storili že v prejšnji fazi. Turisti v tej fazi pogosto vrednotijo in priporočajo destinacije, doživetja in nastanitve na svojih družbenih omrežjih, blogih, forumih … Kakovostna storitev je ključnega pomena za zadovoljstvo gostov in njihovo priporočilo nastanitvenega obrata na družbenih omrežjih. Srečni in zadovoljni gostje bodo radi delili pozitivne izkušnje s svojimi prijatelji in družino, kar lahko privede do novih potencialnih gostov.
Ocene gostov
Slika 3: Ocene gostov

Ključni elementi za uspešen marketing v turizmu

Poznavanje in razumevanje ciljne publike: Prvi korak v vsaki uspešni marketinški kampanji je poznavanje ciljnega občinstva. Prepoznati morate njihove demografske podatke, zanimanja in potrebe, da ustvarite oglaševalske kampanje, ki jim ustrezajo. Uporabite analitiko podatkov za zbiranje informacij o svojih gostih in temu primerno prilagodite svoje tržne strategije.

Gradnja močne blagovne znamke: Močna blagovna znamka je bistvena za uspeh v turistični industriji. Vaša blagovna znamka mora biti edinstvena in zlahka prepoznavna, odražati in sporočati pa mora vrednote in osebnost vašega podjetja. Zato je zelo pomembno, da razvijete dosledno sporočilo blagovne znamke na vseh komunikacijskih kanalih.

Uporaba različnih tržnih kanalov: Uporabite različne digitalne kanale, kot so družbena omrežja, e-pošta, SEO in spletno oglaševanje, da dosežete potencialne goste v vseh fazah njihovega nakupnega procesa in povečate svojo spletno vidnost.

Zagotavljanje kakovostnih storitev za stranke: Zagotavljanje kakovostnih storitev vam lahko pomaga zgraditi zvestobo in ustvariti pozitivno trženje od ust do ust. Takoj se odzovite na povpraševanja in pritožbe gostov ter se potrudite, da presežete njihova pričakovanja.

Promocije: Učinkovit način za privabljanje gostov in ustvarjanje rezervacij so različne promocije. Vključite popuste, programe zvestobe in posebne pakete.

Poudarjanje edinstvenih doživetij: Današnji potniki iščejo edinstvena doživetja in pristne izkušnje. Poudarite edinstvena doživetja, ki jih ponuja vaš nastanitveni obrat ali destinacija, kot so lokalna kuhinja, kulturne dejavnosti in pustolovščine na prostem, da pritegnete goste z visoko dodano vrednostjo in se ločite od konkurentov.

Ostanite na tekočem s trendi v industriji: Turizem se nenehno razvija in podjetja morate biti na tekočem z najnovejšimi trendi in spremembami. To lahko vključuje tehnološki napredek, spreminjanje preferenc potrošnikov in nove predpise.

Izmerite svoj uspeh: Če želite ugotoviti učinkovitost svojih marketinških strategij, morate izmeriti svoj uspeh. Uporabite analitična orodja za sledenje prometu na spletni strani, na družbenih omrežjih in spremljajte stopnje rezervacij ter temu primerno prilagodite svoje strategije.

Slika 4: Analitika spletne strani

Bistveno za vaš načrt marketinga v turizmu

Turizem je eden najbolj konkurenčnih sektorjev v Sloveniji, zato je pomembno imeti učinkovite marketinške strategije, ki bodo pomagale pritegniti nove stranke in ohranjati obstoječe. Upoštevajte, da ste identificirali svojo ciljno skupino in sporočila, ki jim jih želite posredovati. Kaj je naslednji korak za vas?

Personalizacija: Današnji potniki želijo osebno izkušnjo, prilagojeno njihovim željam, zanimanjem in potrebam. Podjetja, ki lahko zagotovijo to raven prilagajanja, bodo bolj verjetno pritegnila in obdržala stranke. Svoje marketinške kampanje lahko prilagodite z uporabo analitike podatkov za zbiranje informacij o vedenju in preferencah svojih gostov.

Influencerji: Influencerji oz. vplivneži so postali močna sila v turistični industriji, saj se številni popotniki obračajo nanje po navdih za potovanja in priporočila. Influencerji z velikim številom sledilcev lahko vplivajo na rezervacije, zaradi česar so dragocena prednost. Vseeno priporočamo, da izberete take, ki se skladajo z vizijo in vrednotami vaše blagovne znamke.

Ustvarite interaktivno in kakovostno spletno stran: Zagotovite, da je vaša spletna stran vizualno privlačna in enostavna za uporab, ter da vsebuje vse potrebne informacije, ki jih potrebujejo vaše stranke. Spletna stran je osrednji del vašega marketinškega načrta. Da bi v celoti pritegnili vsakega obiskovalca, mora spletno mesto izražati bistvo vaše ponudbe. Učinkovitost in oblika spletne strani sta ključnega pomena, saj mora vaša spletna stran delovati hitro in biti odzivna. Uporabite Googlovo orodje PageSpeed Insights, da ocenite uporabnost in hitrost strani svoje spletne strani. Vaš dizajn naj bo izrazit in vzbuja zanimanje.

Osredotočite se na mobilne naprave: Številnim potnikom je enostavno organizirati in narediti vse potovalne aranžmaje na svojih mobilnih napravah. Funkcionalnost in izkušnja vaše spletne strani mora biti na mobilnih napravah enaka ali še boljša kot na namiznih računalnikih.

Uporaba družbenih omrežij: Družbena omrežja so odlična platforma za trženje turističnih storitev. Z njimi lahko dosežete veliko ljudi in delate na zaupanju sledilcev. Bodite dosledni pri objavljanju kakovostnih vsebin, ki bodo pritegnile pozornost vaše ciljne publike.

Video: Trenutno je video marketing kralj, zlasti za podjetja v potovalni industriji. Potniki pogosto iščejo videoposnetke krajev, ki jih želijo obiskati.

E-mail marketing: Ali se v letu 2023 sploh izplača vlagati v e-mail marketing? Mi pravimo, da! Preberite, kakšni so trenutni trendi na poročju e-mail marketinga.

SEO: Optimizacija za iskalnike (SEO) vam lahko pomaga izboljšati spletno prisotnost in povečati število spletnih obiskovalcev. Uporabite ključne besede, ki so relevantne za vaše poslovanje, in poskrbite, da so na vaši spletni strani vsebine všečne in uporabne za obiskovalce.

Oglaševanje na spletu: Oglaševanje na spletu vam lahko pomaga doseči nove stranke in povečati prodajo. Uporabite oglaševanje na družbenih omrežjih, kot sta Facebook in Instagram ali Google Ads, da zgradite zavedanje o vaših storitvah pri potencialnih gostih.

Marketing v turizmu tako zahteva večplasten pristop, ki uporablja različne digitalne kanale, poudarja edinstvena doživetja in zagotavlja kakovostne storitve za stranke. Z razumevanjem svojega občinstva, gradnjo močne blagovne znamke, uporabo kanalov digitalnega trženja in merjenjem vašega uspeha lahko povečate svojo vidljivost na spletu, privabite nove goste in spodbudite rezervacije. Sledite trendom, pripravite kvalitetno marketing strategijo (v zakup vzamite tudi Top trende v turistični industriji za leto 2023) in poskrbite za večjo vidnost vašega podjetja.

Želite doseči večje število potencialnih gostov in povečati svojo prisotnost na spletu?

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorju

Ana Možina

Ana Možina

Kot projektni vodja v marketingu skrbim za načrtovanje in uspešno izvedbo projektov. Ko nisem zatopljena v kampanje, me najdete na gorskih poteh ali pri raziskovanju novih krajev.

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Študija primera: Kako je program zvestobe prispeval k rasti prihodkov
14/10/2024
Storytelling v turizmu – zakaj in kako?
10/10/2024
Jesenske marketinške strategije za nastanitve: 5 načinov za povečanje zasedenosti vašega hotela v jeseni
18/09/2024

Bodite korak pred konkurenco!

Naše e-novice so zakladnica znanja, katere vam bodo pomagale doseči več rezervacij in povečati vašo dobičkonosnost.