Key Events – nova sprememba pri Google Analitiki 4

Datum objave: 23. 4. 2024

Čas branja: 9 min 

Konverzije v storitvi Google Analytics 4 (GA4) so zdaj poimenovane ključni dogodki oz. “Key events”.

Sedaj se verjetno sprašujete – kaj so ključni dogodki v storitvi Google Analytics? Kako se razlikujejo od konverzij? Kako bo sprememba ključnih dogodkov vplivala na moje meritve in poročanje? In ali moram še kaj narediti? V tem blogu bomo odgovorili na vsa ta vprašanja in še več. Za dodatna vprašanja nas lahko kontaktirate preko spodnjega obrazca.

Key Events - nova sprememba pri Google Analitiki 4
Slika 1: Key Events - nova sprememba pri Google Analitiki 4

Kako sledite svojim poslovnim ciljem in poročate o njih s storitvijo Google Analytics 4, se še naprej razvija in redno spreminja. Ko je bil Google Analytics prvič predstavljen, smo uporabili »cilje« za poročanje o pomembnih dejanjih, ki se izvajajo na naši spletni strani. Potem, ko smo prešli z Universal Analytics na trenutno različico Google Analytics – Google Analytics 4 ali GA4, smo konfigurirali »Konverzije« za sledenje in poročanje o pomembnih dejanjih na spletni strani. Zdaj Google nadomešča »Konverzije« s »Ključnimi dogodki«.

Ta sprememba se nanaša na posodobitev terminologije, ki jo uporabljamo za opis najpomembnejših dejanj, ki jih ljudje izvajajo na naši spletni strani. Še naprej boste zbirali dogodke, vendar boste zdaj določili dogodke, povezane z vašimi poslovnimi cilji, kot ključne dogodke (key events).

Kaj točno so ključni dogodki v storitvi Google Analytics?

Ključni dogodki so kot vsi drugi dogodki v vaših poročilih, vendar so v storitvi Google Analytics konfigurirani tako, da so vključeni v metriko »Ključni dogodki« (prej se je metrika imenovala »Konverzije – Conversions«).

To pomeni, da bi morali konfigurirati ključne dogodke za svoja najpomembnejša dejanja. Ta dejanja bodo na splošno povezana z vašimi poslovnimi cilji in cilji spletnega mesta. Tukaj je nekaj primerov dogodkov, ki bi jih lahko konfigurirali kot ključne dogodke:

  • purchase
  • sign_up
  • form_submit

 

Naj poudarimo, da je nakupni dogodek (purchase) samodejno konfiguriran kot ključni dogodek v storitvi Google Analytics. Vse druge dogodke pa je potrebno še konfigurirati, kot ključne dogodke. Konfigurirati morate vse druge dogodke, ki jih želite uporabiti kot ključne dogodke.

Kako nastavimo dogodek, da postane ključni dogodek?

Če želite dogodek konfigurirati kot ključni dogodek, boste potrebovali dovoljenje urednika (editor) ali skrbnika (administrator). Nato lahko sledite tem korakom:

  • Pomaknite se do »Admin«.
  • V meniju na levi izberite ‘Prikaz podatkov (data display)’ in nato ‘Dogodki – Events’ (ali samo izberite ‘Dogodki – Events’).
  • Omogočite dogodek, ki ga želite uporabiti kot ključni dogodek, s preklopnim gumbom »Označi kot ključni dogodek«.
 
Events nastavitve
Slika 2: Nastavitve za dogodke v GA4

Če dogodek, ki ga želite uporabiti kot ključni dogodek, še ni bil zbran, se lahko pomaknete na »Ključni dogodki« (tudi pod »Prikaz podatkov«) in kliknete gumb »Nov ključni dogodek« v zgornjem desnem kotu. Nato lahko vnesete ime dogodka točno tako, kot bo poslano v Google Analytics. Ko je dogodek izbran, bo vključen v meritve ključnih dogodkov v vaših poročilih.

Key events nastavitve
Slika 3: Nastavitve za ključne dogodke v GA4

Ali moram znova konfigurirati konverzije GA4 kot ključne dogodke?

Ne. Vsi dogodki, ki ste jih prej označili kot konverzije v GA4, bodo zdaj ključni dogodki v vaši GA4. Preverite lahko, kateri dogodki so ključni dogodki, tako da se pomaknete na »Skrbnik« in izberete »Ključni dogodki« pod »Prikaz podatkov«.

Če menite, da bi morali biti nekateri dogodki ključni dogodki, ki niso vključeni tukaj, lahko sledite korakom, ki smo jih obravnavali prej, da označite dogodek kot ključni dogodek. Če pa kateri koli ključni dogodek ni neposredno povezan z vašimi poslovnimi cilji, ga lahko onemogočite kot ključne dogodke s preklopnim gumbom na desni.

Če dogodek izklopite kot ključni dogodek, bo še vedno vključen v vaša poročila. Vendar ne bo vključen v metriko »Ključni dogodki« ali pri izračunu metrike »Stopnja ključnih dogodkov (Key Event Rate)«.

Zakaj Google uvaja to spremembo?

Google je dejal, da si želi naredi terminologijo lažje razumljivo in bolj dosledno na vseh svojih platformah. Del prehoda na ključne dogodke v storitvi Google Analytics je, da bo izraz »konverzije« zdaj opisoval vse ključne dogodke iz storitve Google Analytics, ki ste jih izbrali za uporabo v programu Google Ads.

Tukaj začnejo stvari postajati bolj zmedene.

Glavna stvar, ki si jo morate zapomniti, je da se »Konverzije« v storitvi Google Analytics zdaj imenujejo »Ključni dogodki«. Če v programu Google Ads uporabite katerega koli od svojih »Ključnih dogodkov« iz storitve Google Analytics, se bodo v programu Google Ads imenovali »Konverzije«. Te konverzije Google Ads lahko nato uporabite za poročanje in optimizacijo v vašem računu Google Ads.

Kako se ključni dogodki razlikujejo od konverzij?

Ključni dogodki se uporabljajo za merjenje in poročanje o pomembnih dejanjih v Google Analytics, medtem ko se konverzije uporabljajo za poročanje in optimizacijo v Google Ads.

In če govorimo o tem, kar se je v storitvi Google Analytics prej imenovalo »konverzije«. To so enaki ključnim dogodkom. Ko gre za Google Analytics, gre pri tej posodobitvi za prilagoditev terminologije, ki jo najdemo v naših poročilih in vmesniku.

Kako vem, ali uporabljam konverzije ali ključne dogodke?

Google novo posodobitev uveljavlja postopoma, zato jo mogoče vaša GA4 analitika še ni pridobila.

Ko bo vaša GA4 posodobljena, da odraža spremembo ključnih dogodkov, boste v administratorskem delu pod »Prikaz podatkov (Data display)« opazili »Ključne dogodke (Key events)«. V storitvi Google Analytics boste opazili tudi naslednje sporočilo:

Analytics conversions have been renamed key events. Key events measure the interactions most important to your business. They show up in the Advertising, Reports, and Explore sections of Analytics.

To pomeni, da ste pripravljeni na novo terminologijo. Namesto da iščete ‘Konverzije’, ‘Stopnja konverzije seje (Session Conversion Rate)’ in ‘Stopnja konverzije uporabnika (User Conversion Rate)’, boste uporabili ‘Ključne dogodke’, ‘Stopnjo ključnih dogodkov sej (Session Key Event Rate) ‘ in ‘Stopnjo ključnih dogodkov uporabnika (User Key Event Rate)’.

Ali bodo ključni dogodki vplivali na moje meritve in poročanje?

Zbiranje in obdelava podatkov za ključne dogodke (prej »konverzije«) se ni spremenila. Spremenila so se samo samo imena. Namesto iskanja »Konverzije (Conversions)« v standardnih poročilih boste uporabili »Ključne dogodke (Key events)«.

Eno mesto, kjer bo to še bolj zmedeno, vsaj kratkoročno, je Looker Studio (prej Google Data Studio). Ker se je Google osredotočil na posodabljanje terminologije v storitvi Google Analytics, boste v Looker Studiu videli ‘Ključne dogodke’, imenovane ‘Konverzije’, dokler ne uvedejo dodatnih posodobitev.

Zaključek

Ko zaključujemo naš poglobljeni potop v prehod s konverzij na ključne dogodke v storitvi Google Analytics 4 (GA4), bo eden največjih izzivov razlaga in sporočanje tega ostalim članom vaše ekipe in vašim strankam.

Glavna stvar, ki si jo je potrebno zapomniti, je, da si Google prizadeva racionalizirati poročanje o pomembnih dejanjih v storitvah Google Analytics in Google Ads ter kako so poenotena na njunih platformah. V prihodnje bi morali videti več enotnosti v podatkih, ki so na voljo v Google Ads in Google Analytics.

Ko se boste pripravljeni naučiti še več, si vzemite trenutek in si oglejte naš tečaj Google Analytics. Ne glede na to, ali ste novi v GA4 ali želite posodobiti svoje veščine, vam bo naš tečaj pomagal učinkovito izkoristiti vaše podatke in vam dal praktične veščine digitalne analitike.

Imate še dodatna vprašanja o ključnih dogodkih v Google Analytics 4 in kako lahko vplivajo na vaše poročanje? Kontaktirajte nas in si zagotovite, da boste izkoristili vse prednosti GA4.

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorju

Luka Dakskobler

Luka Dakskobler

Pri podjetju Forward vodim projekte povezane z izdelavo Elementor spletnih strani in SEO optimizacijo.

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Jesenske marketinške strategije za nastanitve: 5 načinov za povečanje zasedenosti vašega hotela v jeseni
18/09/2024
Personalizacija v e-mail marketingu: kako narediti vsakega gosta posebnega?
12/09/2024
Nova 30% provizija za post-boost kampanje na Facebooku in Instagramu
07/08/2024

Bodite korak pred konkurenco!

Naše e-novice so zakladnica znanja, katere vam bodo pomagale doseči več rezervacij in povečati vašo dobičkonosnost.