4 razlogi, zakaj bi morali v turizmu vlagati v Pinterest

Čas branja: 6 min

Pandemija Covid-19 je močno udarila po turističnem sektorju in težko najdemo destinacijo, ki bi ji bilo prizanešeno. A turizem se postavlja na noge in ljudje po celem svetu so željni novih potovalnih izkušenj. Destinacije za oglaševanje svojih lokacij porabljajo veliko denarja, da bi se za sproščene turistične dogodivščine na njihovih lokacijah odločilo kar največ oseb. Bi nam verjeli, da obstaja družbeno omrežje, kjer lahko uporabnike v obisk vaše destinacije prepričate brez finančnega vložka? Preberite blog, kjer z vami delimo 4 razloge, zakaj bi moral turistični sektor v Sloveniji začeti vlagati v Pinterest.

Kaj je Pinterest?

Pinterest je rezultat ljubezenske zgodbe med iskalnikom (search engine) in družbenim omrežjem (social media) – je izjemno močno orodje, ki ga, ob poznavanju osnovnih zakonitosti, lahko dobro izkoriščate v svoj prid. Pinterest je, podobno kot Instagram, vizualni medij – vizualno privlačna vsebina je torej ključnega pomena, uporabniki pa ga v 89% primerov uporabljajo za inspiracijo.

Pinterest statistika uporabnikov
Slika 1 - Statistika uporabnikov Pinteresta

Kako deluje?

Pinterest je sicer družbeno omrežje, a funkcionira kot iskalnik slik.

Za uporabnike je funkcija “Iskanje” prvi korak, ko žeijo pridobiti več informacij in inspiracijo o storitvah, krajih in izdelkih, ki jih želijo kupiti, doživeti ali videti. Podobno kot pri iskanju v Googlu, uporabnik vnese iskalni izraz v iskalno vrstico, Pinterest nato prikaže najboljše rezultate za to ključno besedo. Pinterest bo tudi pomagal zožiti iskanje, tako da bo na vrh rezultatov iskanja dodal predlagane ključne besede in tematska področja.

Pinterest-izgled-aplikacije
Slika 2 - Pinterest izgled aplikacije

4 ključne priložnosti Pinteresta za turistični sektor

1. Distrubucija vsebine široki množici ljudi in prepoznavnost

Uporabnikov Pinteresta je veliko, v nasprotju z Instagramom in Facebookom pa imajo objave (imenovane Pins) veliko daljše “življenjsko trajanje” – objave na Pinterestu namreč v povprečju cirkulirajo med 3 in 6 meseci, na Facebooku in Instagramu pa v povprečju le 3 dni. Z objavljanjem na Pinterest tako lahko dosegate ogromno število uporabnikov iz celega sveta in širite svojo prepoznavnost.

V Sloveniji je aktivnih uporabnikov Pinteresta okvirno 3,37% populacije – več kot 70.000 ljudi in približno 1% več, kot je aktivnih uporabnikov Instagrama. Iz podatkov lahko torej posplošimo, da je Pinterest 3. najbolj priljubljeno družbeno omrežje med slovenci in slovenkami.

Slika 3 - Število aktivnih uporabnikov Pinteresta v Sloveniji v primerjavi z drugimi družbenimi omrežji

2. Grajenje skupnosti (brand resonance)

Ko se uporabniki čutijo povezane z določeno znamko, jo bodo še naprej izbirali in vključevali v svoje življenje. Ko s svojimi uporabniki zgradite skupnost, lahko pridobite močno zaupanje, sodelovanje in zvestobo uporabnikov. Pinterest je odlično omrežje, kjer lahko ustvarjate skupnosti podobno mislečih in jih povezujete v iskanju za njih relevantnih informacij (denimo eko-turizem, kamping entuziasti, potovanja prilagojena družinam, potovanja s hišnimi ljubljenčki…).

3. Izboraževanje in informiranje

Kreacija Pinterest računa je brezplačna in vaš lastni medij, kjer lahko brez finančnih vložkov vašim potencialnim obiskovalcem na zanimiv način servirate informacije, povezane z vašimi storitvami in produkti in jih izobražujete o tematikah, ki so za njih relevantne.

4. Povečevanje obiska preko spletne strani in večja direktna prodaja preko lastnih kanalov

Vsako objavo na Pinterestu lahko “linkate” s svojim spletnim mestom, katerega uporabnik obišče ob kliku na objavljeno fotografijo ali video. Ob dobri praksi lahko iz Pinteresta na vašo spletno stran pripeljete zajetno količino novih uporabnikov, kar je povezano tudi z večjo direktno prodajo brez posrednikov – neposredno preko vaše lastne spletne strani.

Pro tip: Ne pozabite vse vaše povezave opremiti z UTM značami, da boste lahko spremljali učinek Pinteresta!

Osnovni pojmi, ki jih morate poznati

Pin – Svet Pinteresta se vrti okoli visokokakovostnih slik (objav), imenovanih Pins. Močno priporočljivo je, da objave povežete s svojim spletnim mestom, kot je spletna trgovina, blog ali pa vaša spletna stran.

Iz tega razloga so vizualno privlačni pinni z visokokakovsotnimi fotografijami in informativnimi napisi najboljši način za pridobivanje močnih sledilcev. Prav tako je pomembno, da podjetja/znamke/destinacije zbirajo in shranjujejo objave drugih uporabnikov na Pinterestu in spletnih mest, da ustvarijo močno medijsko knjižnico. To pomaga predstaviti vaš profil kot avtoriteto v določenem sektorju in tako hitreje postanete vir za navdih in informacije.

Pinterest razlika med pini in boardi
Slika 4 - Pinterest razlika med pini in boardi

Board (table) – Pinterest table so kolekcije, kjer uporabniki shranjujejo svoje pinn-e, da so organizirani. Uporablja se jih za organiziranje in kategorizacijo objav na način, da lahko vaši sledilci enostavno iščejo in navigirajo med vsebino ter sledijo tablam, ki jih zanimajo.

Zmožnost ustvarjanja teh ‘tematskih področij’ s svojimi tablami je zelo preprost način, da svojim občinstvom pomagate najti želene informacije in jih spodbudite, da brskajo po vaših drugih tablah, obiščejo vašo spletno stran, se seznanijo s ponudbo

Pinterest in turizem - sanjska kombinacija

Na vrhu najpopularnejše vsebine na Pinterestu sicer kraljujeta hrana in pijača, a teme, povezane s turizmom niso daleč – v zadnjem času so se iskanja, povezana s potovanji in turizmom, povečala kar za 60%.

Pinterest in turizem
Slika 5 - Povečanje iskanja ključnih besed, povezanih s turizmom

Prav tako naj bi bilo kar 25% vseh aktivnosti na tem omrežju posredno ali neposredno povezano s turizmom, saj je odličeni medij za promocijo turističnih vsebin, ki so v svoji osnovi vizualne narave.

Zakaj se splača vlagati v Pinterest?

V Sloveniji prevladuje zmotno prepričanje, da Pinterest še ni dovolj razširjen in da je trg premajhen, da bi se splačalo vlagati vanj – a ravno tu se skriva ogromna priložnost!

Pinterest vsako leto bolj pridobiva na popularnosti in ima več kot 478 milijonov aktivnih mesečnih uporabnikov. Le približno polovica vseh izhaja iz Amerike, druga država po številu uporabnikov pa nam je zelo blizu – Nemčija, ki ima kar 17,5 milijonov uporabnikov.

Turistični sektor v tujini je že prepoznal priložnosti, ki jih ponuja Pinterest, med njimi tudi Švica, ki jo tako radi primerjamo s Slovenijo. Njihovo zgodbo o uspehu si lahko preberete tukaj.

In prav zato, ker večina slovenskega turističnega sektorja ne vlaga v Pinterest, je sedaj odlična priložnost, da zgrabite bika za roge in postanete primer uspešne zgodbe, ki je utilizirala to super orodje!

Želite začeti graditi svojo zgodbo na Pinterestu?

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorju

Šiva Rustja

Šiva Rustja

Marketing entuziastka, ki je vedno na preži za novostmi v digitalnem svetu.

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

4 nasveti za večjo vidljivost vaše nastanitve

09/08/2022

12 SEO nasvetov za višje pozicioniranje vaše nastanitvene spletne strani med lokalnimi iskanji

04/07/2022

Zrušite tri ovire pri direktni rezervaciji vaše nastanitve

03/06/2022