Pomanjkanje kadra v turizmu – kako rešiti stisko?

Datum objave: 15. 11. 2022

Čas branja: 4 min 

Kot vas večina že dobro ve, se hotelirska industrija sooča z resnim primanjkljajem delavcev. Sedaj, ko se turistična industrija vrača na ustaljene tirnice, se hotelirji soočajo z velikim izzivom: kako reševati stisko s pomanjkanjem kadra? V tokratnem blogu vam predstavljamo 4 načine, s katerimi si lahko olajšate potrebo po novih pridobitvah.

Ob začetku pandemije je bilo veliko kadra v turističnem sektorju odpuščenega. Mnogo takih je svoj kruh poiskalo v drugi stroki, ki jim nudi večjo sigurnost in se v turizem ne nameravajo vrniti. Turistični sektor se tako sedaj sooča s konkretnim primanjkljajem izkušenih delavcev, po katerih se na trgu izkazuje ogromno povpraševanje.

Kako lahko efektivno vodite nastanitev z manjšim številom zaposlenih in hkrati osrečite zaposlene, ki jih trenutno imate?

#1 Avtomatizirajte komunikacijo z gosti

Naj uradna spletna stran hotela prevzame vašo komunikacijo. Če je vaša spletna stran profesionalna, pritegne pozornost in uporabnikom prijazna za navigacijo, jo lahko izkoristite kot orodje za 24-urno prodajo in podporo gostu. To bo znatno zmanjšalo število telefonskih klicev in komunikacijo preko elektronske pošte, ki jih prejema vaša nastanitev. Poleg tega si lahko pomagate s chatbot orodjem, kot je na primer ManyChat, kamor se že predčasno vnesejo odgovori in vam ta pomaga pri hitrejši komunikaciji potrebnih informacij gostu.

Za vsako oblikovano rezervacijo je priporočljivo poslati naslednje tri vrste elektronskih sporočil:

  • pred prihodom,
  • med bivanjem in
  • po bivanju.

Mednje spadajo: potrditveni maili, opomniki, praktični nasveti, sporočila za dodatno prodajo storitev, prošnja po posredovanju komentarja bivanja itd. To lahko jemlje ogromno časa, je pa hkrati stroškovno učinkovit pripomoček za prodajo. V Forwardu smo se poglobil v e-mail marketing preko posebnega orodja, ki zgoraj omenjeno komunikacijo avtomatizira: https://www.forward.si/storitve/e-mail-marketing/

#2 Olajšate vaš način plačila

Bodimo odkriti, plačilo ne spada med najbolj priljubljene dele opravljanja rezervacije, a če jih še vedno izvajate ročno ob prihodu gosta, imamo super rešitev za vas!
Dandanes na svetu obstaja toliko ponudnikov plačilnih storitev (npr. Mollie, Stripe, Worldline …), da se lahko uporabniška izkušnja pred prihodom takoj izboljša.
Večina gostov posega po plačilih vnaprej, da jim ob potovanju ni treba skrbeti, koliko sredstev morajo imeti na strani še za plačilo nastanitve.

Ob integraciji plačilnega sredstva v svoj rezervacijski motor omogočite, da gost plača vnaprej ali pre-avtorizira sredstva, ki jih vi dokončno prejmete ob njegovem prihodu, odhodu ali po prijavi v nastanitev. Njegovi osebni podatki so takoj preverjeni in varno shranjeni iz strani ponudnika, medtem ko ima nastanitev zagarantirano plačilo. Plačilo nastanitve gostovo plačilno sredstvo avtomatsko bremeni in osebje prihrani čas pri izvajanju ali preverjanju plačil: tako se lahko bolj posveti grajenju dobrega odnosa z gostom.

#3 Avtomatizirajte upravljanje s prihodki

Ohranjanje variabilne strategije postavljanja cen je opravilo, ki zahteva polni delovni čas. Sledenje trendom prodaje, analiza poslovnih poročil in posodabljanje cen nočitev na vseh kanalih so opravila, ki bi morala biti na spisku dnevnih nalog vsakega turističnega obrata. Iz tega razloga narašča priljubljenost programov, ki se imenujejo Revenue Management System (RMS) ali Sistem za upravljanje prihodkov, kot sta na primer RoomPriceGenie ali RevControl, ki s polno avtomatizacijo procesa analize trenutne razpoložljivosti in cen predlagata, ali sama spreminjata ceno nočitev po posameznem kanalu.
RevControl prav tako spremlja bodočo zasedenost, na podlagi katerega lahko prilagajate število osebja na urniku. Prednosti? Višji delež dobička z manjšim stroškom dela.

Cubilis primer delovanja RMS sistema
Slika 1 - primer delovanja RMS sistema

#4 Motivirajte vaše zaposlene

Dandanes, ko je zaposlitveni sektor v turizmu omejen, je pomembno znamčenje (branding) delodajalca. Ob oblikovanju znamke, v centru katere so zaposleni, ki so jim dobro skomunicirana vaša osnovna načela, se zaposleni počutijo zaželeni in cenjeni.

Naslednji korak je, da jih spremenite v svoje ambasadorje. Ko so zaposleni srečni, da delajo za vas, bodo brez pomislekov prostovoljno vašo nastanitev hvalili svojemu krogu oseb. V drugih besedah: brezplačno oglaševanje.

Zapomnite si …

… zelo pomembno je, da se osredotočate na ohranjanje kakovostnih kadrovskih pridobitev. Ključnega pomena je, da svojim zaposlenim nudite jasno karierno pot in iskren namen po napredovanju. Eden od poglavitnih razlogov primanjkovanja kadra v hotelski industriji je ta, da se zaposleni počutijo samo kot številke in ob menjavi panoge prejmejo boljše plačilo. Ne jih imeti za samoumevne, ampak jim pokažite, da ste pripravljeni vanje investirati. Nagradite zvestobo z nagradami ali višanjem plače, ponudite jim prava orodja za avtomatizacijo ali lajšanje administrativnega dela. To jim omogoča, da svoj čas investirajo v širitev njihovega spektra znanja z osredotočanjem na novitete. Tako se prekine enoličnost dela, vi pa lahko uživate v dodani vrednosti, ki jo zadovoljni delavci prinašajo vašemu podjetju.

Želite izvedeti nekaj več o naših programih, ki omogočajo v blogu opisano avtomatizacijo delovnih procesov?

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorju

Lea Žabkar

Lea Žabkar

Project Manager at Forward Agency. I want to experience working with people from my country as well as foreign, by managing projects from many digital aspects. I am honest, dependable and effective, which is shown by the effort I put in my work.

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Raziskava ključnih besed za hotele: 5 nasvetov za uspeh
17/10/2022
Case Study: Dvig direktne prodaje in znižanje OTA stroškov za 100%
20/09/2022
4 nasveti za večjo vidljivost vaše nastanitve
09/08/2022