Prehitite konkurenco z implementacijo ekološko-trajnostnih značk

Pandemija, v kateri živimo, je dodobra pretresla svet turizma in potovanj, hkrati pa med popotniki in turisti poskrbela za večjo ozaveščenost o eko in trajnostnih turističnih praksah. Kako (in zakaj) torej potencialnim gostom pokazati, da je ekološkost in trajnost pomemben del vaše turistične dejavnosti?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Ekološko in trajnostno usmerjene nastanitve

O tem, da se trend v turizmu nagiba v trajnostno smer, ni dvoma, kar potrjuje tudi nedavna raziskava turističnega giganta Booking.com, ki ugotavlja, da popotniki želijo (in izbirajo) trajnostne destinacije in nastanitve. V skladu z rastočim povpraševanjem po trajnostnostni turistični izkušnji sta tudi velikana Google in Booking.com na svojih platformah začela prikazovati oznake trajnosti.

Booking poročilo o trajnostnih potavanjih 2021
Slika: Infografika raziskave Booking.com

V vaših rokah pa je, da naredite svoje zelene pobude vidne in izstopajoče ter izkoristite ekološko-trajnostno prepoznavnost vaše nastanitve. V današnjem blogu z vami delimo skrivnost, kako do trajnostnih značk in certifikatov okoljske trajnosti na Googlu in Booking.com, ki bodo ekološko osveščene popotnike prepričale, da izberejo prav vas.

Zakaj so ekološko-trajnostne značke in certifikati pomembni?

Glede na globalno prizadevanje k skrbi za okolje in trendu okolju prijaznih potovanj je pomembno, da se kot ponudniki v turističnem sektorju zavežete k zmanjševanju okoljskih vplivov turistične dejavnosti in razvijate svoje eko in trajnostne prakse. Obenem pa ne pozabite na priložnost, da potencialnim gostom s ponosom predstavite svoja prizadevanja.

Izgled Trajnostnih značk na Booking.com in GMB
Slika: Izgled trajnostnih značk na Booking.com in GMB

Slovenskemu turističnemu sektorju gre namreč na roko že dejstvo, da je Slovenija sama po sebi v svetovnem merilu prepoznana kot trajnostna destinacija, vodilni turistični vodnik Lonely Planet pa je Slovenijo uvrstil med Top 10 držav za potovanje v letu 2022, kjer jo opiše kot: ”Zemeljski raj zasneženih vrhov, turkizno zelenih rek in beneške obale, Slovenija bogati svoje naravne zaklade s harmonično arhitekturo, očarljivo rustikalno kulturo in prefinjeno kulinariko.” 

V prihodnosti lahko tako v Sloveniji pričakujemo okoljsko osveščene popotnike, na vas pa je, da jim podate informacije o svojih trajnostnih praksah ter jih prepričate, da v poplavi ponudnikov izberejo prav vas. Ekološko-trajnostni certifikati in značke tako služijo kot signal, ki potrošnikom in širši skupnosti pomaga vedeti, da si vaša nastanitev aktivno prizadeva za pozitiven vpliv na okolje, prav tako pa vam pomagajo pri diferenciaciji od okoljsko manj osveščenih konkurentov.

Google

Google je že konec poletja 2021 začel identificirati ekološko trajnostne prakse v turističnem sektorju, ki so uporabnikom na voljo v razdelku Google Travel. Trajnostne prakse turističnih ponudnikov so označene z ikono zelenega lista, ob kliku nanjo pa uporabnik dostopa do vseh ekološko-trajnostnih praks in certifikatov ponudnika.

Kako do značke zelenega lista pri vaši nastanitvi?

Vse zelene prakse lahko vnesete v vašem Googlovem poslovnem profilu (znanem kot Google My Business).

  1. Vpišite se v svoj Google poslovni profil in navigirajte do razdelka “Informacije”.
  2. V razdelku “Informacije” (Info) poiščite “Značilnosti hotela” (Hotel attributes), kjer boste videli kategoriji “Trajnost” (Sustainability) in “Potrdila o ekološkosti” (Eco certifications).
Postopek navigacije za vnost trajnostnih praks v Googlov poslovni račun
Slika: Postopek navigiranja do polj za vnos trajnostnih praks v Googlov poslovni račun

Trajnost

V polju za trajnost lahko podrobno označite vse navedene prakse, ki ste jih implementirali v svoje poslovanje. Razdelek trajnosti je razdeljen na 4 kategorije:

  • energetska učinkovitost, kjer lahko označite energetsko varčne lastnosti vaše nastanitve, kot so: brezogljična energija, energetsko varčna razsvetljava, energetsko varčni sistemi za ogrevanje in hlajenje, energetsko varčni termostati, polnilne postaje za električne avtomobile …,
  • varčevanje z vodo, kjer označite vaše prakse varčevanja z vodo, kot so: programi ponovne uporabe brisač in posteljnine, revidiranje porabe vode s strani neodvisne organizacije, varčne pipe, stranišča in tuši …,
  • zmanjšanje odpadkov, kjer se lahko pohvalite s praksami, kot so: recikliranje odpadkov, brez plastike za enkratno uporabo, polnilne postaje za vodo, programi zmanjševanja odpadne hrane, kompostiranje ali doniranje odvečne hrane, varno odlaganje nevarnih odpadkov …,
  • in trajnostno določanje virov, kjer goste prepričate z ekološko hrano in pijačo oz. hrano in pijačo lokalnega izvora, ekološkimi jajci proste reke, ponudbo vegetarijanskih in veganskih jedi.

Potrdila o ekološkosti

V razdelku ekoloških certifikatov lahko označite enega ali več izmed 29 certifikatov oziroma standardov, ki jih Google priznava, med katerimi so tudi ISO 14001, ISO 50001, Green Growth 2050 Standard, Green Tourism Active Standard in ostali. Vse si lahko ogledate tukaj.

Ko označite vse vaše trajnostne prakse in certifikate, počakajte nekaj dni, da Google posodobi vaš profil in ekološka značka se bo prikazala v Google Travel. Ta ekološka značka zaenkrat še ne vpliva na vaš položaj v Google Travel, saj trenutno še ni filtrov za izbiro ekološko certificiranih in trajnostnih nastavitev. Zelo verjetno pa bomo v bližnji prihodnosti lahko filtrirali po tovrstnih certifikatih, kot se je to denimo zgodilo z uvedbo filtrov o nastanitvah za odrasle/otroke, brezplačnih odpovedih in Covid-19 sobah za nujen kader.

Postopek vnosa trajnostnih praks v Googlov poslovni račun
Slika: Postopek vnosa trajnostnih praks v Googlov poslovni račun

Booking.com

Še en izmed večjih akterjev v turizmu, ki se je nedavno pridružil trendu promocije trajnostnih nastanitev, ki svojim uporabnikom prikazuje trajnostne namestitve prek značke ”Trajnostne iniciative” (Travel Sustainable).

Kako aktivirati Booking “Trajnostne iniciative” značko?

V vašem Booking.com profilu navigirajte do razdelka ”Lastnosti” in poiščite sekcijo “Trajnostne iniciative” ter označite vsa svoja prizadevanja na poti k trajnostnemu turizmu.

Podobno kot Google tudi Booking trajnostna prizadevanja deli na 5 kategorij:

  • zmanjševanje odpadkov, kjer lahko vnesete vaša prizadevanja, kot so recikliranje, različni doprinosi na področju ravnanja z odpadno hrano ipd.,
  • varčevanje z energijo in zmanjševanje toplogrednih plinov, kjer označite trajnostne prakse, kot so obnovljiva energija, LED žarnice, parkirišče za kolesa ipd.,
  • zmanjševanje porabe vode v smislu praks, kot so programi ponovne uporabe brisač in posteljnine, varčne pipe, stranišča in tuši ipd.,
  • zmanjševanje vpliva na okolje, kjer lahko označite, ali je v sklopu vaše nastanitve kakšna zelena površina, ali ponujate organsko hrano ipd.
  • in podpiranje okolice in skupnosti, kjer gre za investiranje dela dobička nazaj v lokalno skupnost ali trajnostne projekte, sodelovanja z lokalnimi vodiči, nudenje informacij o lokalnih ekosistemih in bontonu obnašanja v njih in podobno.

 

Nastanitve, ki dosežete zahtevano količino trajnostnih praks in tiste, ki imate široko paleto obstoječih certifikatov in oznak, prejmete značko ”Trajnostne iniciative”. Če pa imate kakšen drug ekološki certifikat (ki ga Booking.com še ne priznava), lahko prek tega obrazca zahtevate, da ga vključi kot priznani certifikat. Tako kot pri Googlu je samo vprašanje časa, kdaj bo mogoče iskati trajnostne nastanitve preko filtriranja z značko Travel Sustainable.

V luči sprememb potovalnih navad in dirki v trajnostni turizem je torej skrajni čas, da svojo trajnostno nastanitev predstavite svetu. Ne čakajte na maj, svoje ekološko-trajnostne značke si uredite zdaj!

Želite tudi sami začeti z implementacijo ekološko-trajnostnih značk?

Kontaktirajte nas in z veseljem vam bomo pomagali!

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorju

Šiva Rustja

Šiva Rustja

Marketing

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Kako je Booking.com pridobil tržni delež v času, ko smo bili vsi v izolaciji?

06/09/2021

Kako začeti z oglaševanjem na Facebooku in Instagramu?

27/07/2021

31 SEO nasvetov za pisanje besedil

28/05/2021