Prehod na novo analitiko Google Analytics 4 – GA4

Datum objave: 3. 3. 2023

Čas branja: 7 min 

Google je marca leta 2022 objavil, da s 1. junijem 2023 ukinja Univerzalno analitiko oz. Universal Analytics (GA3 – krajše tudi UA), ki ga uporablja večina spletnih strani in spletnih trgovin. To pomeni, da nimate več veliko časa, če ste do sedaj odlašali s prehodom na Google Analytics 4. V blogu si preberite, kaj točno je Google Analitika 4, kako se razlikuje od stare analitike in zakaj jo je nujno čim prej vzpostaviti na vaši spletni strani.

Kazalo vsebine

Kaj je Google Analitika 4?

Google Analytics 4 oz. Google Analitika 4 (na kratko jo imenujemo tudi GA4) je analitična storitev, ki vam omogoči merjenje obiska in dejavnosti uporabnika na spletni strani ali aplikaciji. Vsebuje tudi dodatne funkcionalnosti, ki uporabnikom ponujajo spremljanje ključnih dogodkov (events) in premikanje obiskovalcev v prave ciljne skupine. V GA4 lahko ustvarite tudi poročila po meri.

Google analitika 4 sledi celotni poti obiskovalcev spletne strani / aplikacije na več platformah ter izkorišča umetno inteligenco in strojno učenje za zagotavljanje podrobnejših vpogledov v interakcijo uporabnikov z vašim spletnim mestom in aplikacijo.

GA4 prav tako da velik poudarek zasebnosti uporabnikov, kar določajo tudi novi zakoni, kot sta GDPR in CCPA.

vmesnik nove analitike ga4
Slika 1 - vmesnik nove analitike GA4

6 glavnih razlik med Google Analitiko 4 in Univerzalno Analitiko

  1. Merjenje statistike na mobilnih aplikacijah in spletnih straneh hkrati
  2. Način merjenja interakcij z dogodki
  3. Način izračuna trajanja posameznega obiska
  4. Bounce rate in Engagement rate
  5. Večji pomen orodja Google Tag manager
  6. Struktura računa

1. Merjenje statistike na mobilnih aplikacijah in spletnih straneh

Ena od najbolj pričakovanih funkcionalnosti GA4 je možnost merjenje statistike na spletnih straneh in aplikacijah hkrati. Google Analytics 4 uporablja enak način merjenja z dogodki, kot Google Analytics Firebase, ki se uporablja za merjenje statistike mobilnih aplikacij. Nov združen način merjenja omogoča, da je lažje povezovati podatke med aplikacijo in spletno stranjo. Več o tem v točki 2.

2. Način merjenja interakcij z dogodki

Ena glavnih razlik med Google Analitiko 4 in staro univerzalno analitiko je v tem, da se vse interakcije meri samo z dogodki (events).

Dogodki so sicer obstajali tudi v univerzalni analitiki. Imeli so določene kvalifikacije: kategorijo, akcijo in oznako. Te kvalifikacije v GA4 ne obstajajo več, ampak se namesto njih uporabljajo različni parametri, ki se dodajo dogodkom. Dodatni parametri so informacije o dejanju (dogodku), ki ga uporabnik opravi na spletni strani. Nekateri parametri se pošiljajo avtomatsko, kot je npr. “Page_title” – naslov strani, ostale pa je potrebno dodati ročno glede na tip dogodka.

Merjenje interakcij z dogodki
Slika 2 - Merjenje interakcij z dogodki

3. Način izračuna trajanja posameznega obiska

Dodatna razlika, ki jo boste opazili, ko boste primerjali ključne podatke med dvema sistemoma, so različne vrednosti pri merjenju trajanja posameznega obiska (Sessions).

Pri UA posamezen obisk predstavlja časovno obdobje, ko uporabnik aktivno uporablja vašo spletno stran. Zadeve, ki zaključijo obisk na UA so:

  • 30 minut neaktivnosti
  • Ko gre ura čez polnoč
  • Novi UTM parametri

Pri GA4 pa se pri obisku ustvari dogodek “session_start”, ki ustvari identifikacijsko oznako obiska, s katero se potem asociirajo vsi dogodki med obiskom. Zaključek obiska pa se šteje drugače, kot pri UA, in sicer:

  • 30 minut neaktivnosti ali vaša posebej določena časovna nastavitev
  • Polnoč ne vpliva na zaključek obiska
  • Novi UTM parametri ne vplivajo na zaključek

4. Bounce Rate in Engagement rate

Google se je pri novi analitiki GA4 odločil, da spremeni izračun metrike “Bounce Rate” in doda metriko “Engagement Rate”. “Engagement rate” predstavlja razmerje, izraženo v odstotkih, ki se izračuna po formuli “engaged sessions / sessions”.

Verjetno vas zanima, kaj predstavlja “engaged session”? To je posamezen obisk strani, ki traja vsaj 10 sekund in med katerim se je zgodil vsaj en dogodek oz. konverzija, ali pa je uporabnik obiskal vsaj 2 podstrani oz. dva zaslona na aplikaciji.

Kaj pa se je potem spremenilo pri metriki “Bounce rate”? V Google Analitiki 4 “Bounce rate” predstavlja odstotek obiskov (sessions), ki niso bili “engaged session”. “Bounce rate” je v GA4 analitiki tako torej obratna vrednost od “Engagement Rate”.

V stari univerzalni analitiki je “Bounce rate” predstavljala odstotek vseh obiskov na spletni strani, kjer so si uporabniki ogledali vsaj eno podstran ali sprožili vsaj en zahtevek strežniku za analitiko.

Prikaz Engagement rate in Engagement sessions per user
Slika 3 - Prikaz Engagement rate in Engagement sessions per user

5. Večji pomen orodja Google Tag manager

Google Tag manager je sistem za upravljanje z oznakami (tags), ki omogoča hitro in preprosto posodabljanje skript in kod na vašem spletnem mestu ali v mobilni aplikaciji. Po tem, ko na spletno stran vnesete osnovno kodo Google Tag managerja, lahko ostale kode in skripte dodajate direktno v samem orodju, brez pisanja kode na sami spletni strani ali aplikaciji.

Pri osnovni uporabi Univerzalne analitike, ni bilo potrebe po uporabi orodja Google Tag manager. Če ste želeli ustvariti preprosto konverzijo, ko uporabnik obišče neko podstran, ste jo lahko ustvarili v direktno v UA.

Star način priprave “dogodka” oz. cilja v stari analitiki
Slika 4 - Star način priprave “dogodka” oz. cilja v stari analitiki

Pri GA4 pa takšen način dela ni več mogoč. Vsi cilji in konverzije namreč temeljijo na dogodkih. Če želite nastaviti merjenje specifičnega dogodka na spletni strani, kot je npr. Nakup v spletni trgovini ali rezervacijskem motorju, morate v orodju Tag manager ustvariti GA4 oznako (tag) za ta dogodek. Oznaki morate dodati prave parametre z ustreznimi vrednostmi ter imenom dogodka.

Pri vzpostavitvi orodja Google Tag manager in GA4 vam lahko pomagamo tudi z naše strani. Kontaktirajte nas.

6. Struktura računa

Račun Univerzalne analitike vsebuje tri dele: Account (račun), Property, View (pogled). Račun GA4 vsebuje le dva dela: Account (račun) in Property.

Tudi sam izgled vmesnika je doživel prenovo in zahteva od uporabnika nekaj časa, da osvoji njegovo uporabo. Najlažje in najboljše se njegove uporabe naučite tako, da ga čim več uporabljate in poskušate v njem poiskati ustrezne informacije, ki ste jih uporabljali v stari analitiki.

Prikaz prodajnega lijaka je potrebno nastaviti iz nule.
Slika 5 - Prikaz prodajnega lijaka je potrebno nastaviti iz nule.

Google je v GA4 predstavil nov koncept: Data streams. Data stream (tok podatkov) predstavlja “tok” informacij s spletne strani in aplikacije v analitiko. V vsako GA4 analitiko lahko dodamo do 50 različnih tokov informaciji in 30 različnih tokov iz aplikacij.

Zakaj na vaši spletni strani nastaviti GA4 analitiko?

Kot je že bilo izpostavljeno, bo Google s 1. julijem 2023 prenehal zbirati podatke v univerzalno analitiko. Od tega datuma dalje bodo vaši podatki ostali shranjeni na strežnikih Googla samo za 6 mesecev. Prej, ko uredite migracijo na GA4, več zgodovinskih podatkov boste imeli.

Kaj se zgodi, če ne vzpostavimo GA4 analitike?

S tem tvegate izgubo lastnih podatkov v prihodnosti, kot so:

  • Podatki o obisku vaše spletne strani
  • Metrikami angažiranosti (engagement) uporabnikov
  • Informacije o konverzijah
  • Podatke o uporabniški izkušnji na vaši spletni strani

Zakaj je dobro z nastavitvijo GA4 pohiteti?

Prehod pred 1. julijem 2023 vam bo omogočil dostop do obeh analitik hkrati. S tem dobite tudi možnost primerjave informacij v obeh analitikah hkrati (UA in GA4) in ugotavljanja njihove natačnosti.

Kako vam lahko pri Forwardu pomagamo pri vzpostavitvi Google Analitike 4?

Namesto vas bomo poskrbeli za enostaven, hiter in uspešen prehod na GA4.

Kako se tega lotimo?

  • Spoznamo vaše potrebe na področju analitike.
  • Ustvarimo vaš račun GA4 in nastavimo ustrezne, vašim potrebam prilagojene nastavitve.
  • GA4 implementiramo z uporabo Google Tag managerja za boljšo uporabnost.
  • Poskrbimo za merjenje prodaje vašem rezervacijskem sistemu (Cubilis, Fidelity hotel, Phobs…).

Poskrbite za pravočasen in enostaven prehod na Google Analitiko 4.

Kontaktirajte nas. in namesto vas bomo poskrbeli za enostaven, hiter in uspešen prehod na GA4.

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorjih

Luka Dakskobler

Luka Dakskobler

Pri podjetju Forward vodim projekte povezane z izdelavo Elementor spletnih strani in SEO optimizacijo.

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Oglaševanje nove nastanitve še pred njenim odprtjem
16/02/2024
AI: Kakšen je vpliv umetne inteligence v hotelski industriji?
12/12/2023
Študija primera: Od enormnih provizij do čistega uspeha – Hotel One66
07/11/2023

Bodite korak pred konkurenco!

Naše e-novice so zakladnica znanja, katere vam bodo pomagale doseči več rezervacij in povečati vašo dobičkonosnost.