Pripravite se na spremembe v poslovanju spletnih velikanov

Datum objave: 11. 8. 2023

Čas branja: 5 min

Odkrijte prihajajoče spremembe v poslovanju s spletnimi velikani, vključno z vplivom novega Zakona o digitalnih trgih EU. Preberite več o prihajajočih spremembah in kako se pripraviti na nove izzive. Pridobite vpogled v priložnosti in strategije za uspešno neposredno prodajo.
EU
Slika 1: EU

Spremembe na obzorju: EU krepi nadzor nad internetnimi velikani

Velikani spleta kot so Google, Amazon, Facebook, Booking.com, Expedia in Airbnb bodo kmalu pod močnim nadzorom Evropske unije. Zakaj? Ker so doslej preveč izkoriščali svojo prevlado. EU je zato leta 2020 uvedla Zakon o digitalnih trgih (DMA), da bi vzpostavila poštene pogoje poslovanja.
Monopol spletnih rezervacijskih portalov
Slika 2: Spletni rezervacijski portali
Cilj DMA je določiti predpise za digitalne trge, ki spodbujajo pošteno konkurenco in spodbuditi inovacije v spletnem poslovanju. Gre za vzpostavljanje ravnovesja med vsemi udeleženci na evropskem digitalnem igrišču.
V preteklih letih je EU že skušala omejiti moč spletnih platform, na primer z ukrepi, kot so prepoved paritetnih klavzul. Te klavzule so preprečevale hotelirjem, da bi ponujali boljše cene in neposredne rezervacije na lastnih spletnih straneh. Kljub temu smo morali sprejeti dejstvo, da so te platforme postale nujnost – »če nisi na Bookingu, ne obstajaš«. Z novim sporazumom pa EU poziva te velikane, naj ravnajo kot partnerji do ponudnikov in potrošnikov.
Plačujemo enormne provizije
Slika 3: Plačujemo enormne provizije
Kot lastniki nastanitev dobro vemo, kako nas velike spletne platforme silijo v zniževanje cen s svojimi zahrbtnimi popusti, ki jih »moramo ponuditi« za boljše rangiranje. Prav tako plačujemo visoke provizije in se pogajamo za nižje provizije v zameno za dodatne popuste. Hkrati pa omejujejo našo neposredno komunikacijo z gosti.  

Preobrat v poslovanju: Prihaja večja preglednost in omejitev podatkov

Uredba prinaša številne obveznosti za te “velikane” in prepoveduje nepoštene prakse. Prav tako prepoveduje dajanje prednosti lastnim storitvam pred konkurenčnimi na platformi ter uporabo zbranih podatkov za preganjanje nelojalne konkurence. Poleg tega zahteva odprtost za integracijo z drugimi platformami.
Po eni strani bodo hotelirjem omogočili večji nadzor nad svojo spletno distribucijo in pogajanja o bolj poštenih pogojih. Spremembe, ki jih bodo hotelirji morali izvesti za uskladitev z zahtevami DMA, bodo imele različne posledice. Čeprav ne moremo povsem predvideti vsega, pričakujemo, da rezultati ne bodo vedno taki, kot si želijo hotelirji.
 
Med predvidenimi spremembami so:
  1. Večja preglednost: Platforme bodo morale jasno prikazati, kako razvrščajo in uporabnikom predstavljajo možnosti nastanitve, kar lahko privede do sprememb v algoritmih in politikah.
  2. Omejitve uporabe podatkov: Platforme bodo omejene pri uporabi podatkov, ki jih dobijo od hotelov. Lahko se jim prepreči uporaba teh podatkov za neposredno konkurenco temu hotelu.
  3. Prepoved nepoštenih praks: Na primer, prepoved prisiljevanja hotelov, da imajo enake cene na vseh platformah.
  4. Dostop za tretje osebe: Drugim ponudnikom potovalnih storitev bo omogočen dostop do platform, da lahko ponudijo dodatne storitve, kot je potovalno zavarovanje.
 
Na sprejem zakona so se velikani na trgu odzvali z odporom, ameriški trg pa se zelo upira. Booking.com, ki ima 70 % evropskega trga, išče rešitve, kako se izogniti zahtevam zakona.  

Posledice in priložnosti za hotelirje

Dva nova zakona EU bosta zagotovila bistveno zmanjšanje vplivov internetnih velikanov na odločitve uporabnikov. Postavljanje meja internetnim velikanom za turizem pomeni bistven napredek v regulaciji trga, saj bo Evropska unija postavila pravila, ki bodo imela globalni vpliv.  
Bomo dobili bolj poštene pogoje?
Slika 4: Bomo dobili bolj poštene prodajne pogoje?
Učinki nove zakonodaje se bodo začeli kazati januarja 2024. Kaj točno bo to pomenilo za nas, še ni povsem jasno. Ena stvar pa je gotova – hotelske verige bodo lažje sprejele spremembe, saj so manj odvisne od teh platform kot manjši objekti. Vendar pa lahko v začetni fazi pričakujemo tudi negativne učinke, ki bodo vplivali na prodajo manjših objektov. Zato se moramo pripraviti na večjo agresivnost, višje provizije in dodatne stroške. Prav tako bodo pogoji za pozicioniranje strožji, z drugačnim pristopom do osebnih in kontaktnih podatkov.  

Neposredna prodaja kot ključ do uspeha

Ampak ne vidimo samo izzivov, vidimo tudi priložnosti! Ta premik nas bo spodbudil k večji osredotočenosti na neposredno prodajo. Povečali bomo vidnost svojih direktnih kontaktov na spletu, izboljšali ponudbo in uporabili marketinške trike za privabljanje kakovostnih gostov. Neposredna komunikacija z gosti bo postala še bolj pomembna, zato bomo skrbno ravnali s podatki in jih maksimalno izkoristili. Včasih spremembe odprejo oči in razširijo perspektivo – nismo popolnoma odvisni od njih, ampak oni so odvisni od nas.  
Premembe prinašajo pozitivne priložnosti
Slika 5: Spremembe prinašajo pozitivne priložnosti
Zato ne čakajte do zadnjega trenutka, že zdaj razmislite o tem, kako se boste zavarovali pred preveliko odvisnostjo od velikih spletnih platform oziroma OTA kanalov, ter raziskujte svoje lastne prodajne poti. Pri Forwardu, vam bomo pri tem zagotovo pomagali z novitetami in predlogi za optimizacijo vaše direktne prodaje.    

Želite doseči večje število potencialnih gostov in povečati svojo prisotnost na spletu? Poskrbite, da boste vedno v trendu in dva koraka pred konkurenco. Kontaktirajte nas in pomagali vam bomo, da bo potencial vaše nastanitve 100% izkoriščen.

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorju

Lea Žabkar

Lea Žabkar

Project Manager at Forward Agency. I want to experience working with people from my country as well as foreign, by managing projects from many digital aspects. I am honest, dependable and effective, which is shown by the effort I put in my work.

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Jesenske marketinške strategije za nastanitve: 5 načinov za povečanje zasedenosti vašega hotela v jeseni
18/09/2024
Personalizacija v e-mail marketingu: kako narediti vsakega gosta posebnega?
12/09/2024
Nova 30% provizija za post-boost kampanje na Facebooku in Instagramu
07/08/2024

Bodite korak pred konkurenco!

Naše e-novice so zakladnica znanja, katere vam bodo pomagale doseči več rezervacij in povečati vašo dobičkonosnost.