SEO za hotele
Datum objave: 27. 6. 2023
Čas branja: 13 min
Kaj je SEO?
Za kratico SEO stoji angleški izraz “Search engine optimisation”, ki se prevede v optimizacijo za spletne iskalnike. SEO vsebuje vrsto strategij in metod, ki so načrtovane tako, da povišajo število obiskovalcev na vaši hotelski spletni strani preko organskih rezultatov v iskalniku.
Dober SEO v praksi pomeni, da se bo spletna stran vašega hotela prikazovala na relevantnih top mestih med rezultati, ko bodo uporabniki iskali določene ključne besede, povezane z vašim hotelom. S tem se bo povišala možnost, da uporabnik klikne in obišče vašo spletno stran ter naredi rezervacijo.
Ko govorimo ob iskalnikih v tem blogu, imamo v mislih večinoma iskalnik Google, ki ga uporablja več, kot 90 % uporabnikov spleta.
Obisk, ki ga generirate preko iskalnikov, se imenuje organski obisk. V angleščini pa tudi: search traffic, Google traffic, organic traffic ali organic search.
Pri SEO optimizaciji je potrebno vedeti, da ne smete pričakovati rezultatov čez noč in da je to dolgoročen proces, ki traja dlje časa.
Zakaj je SEO pomemben za hotele?
SEO je pomemben za vsa podjetja, ki delujejo na transakcijski osnovi. Če želite pridobiti direktne rezervacije preko svoje spletne strani, potrebujete obiskovalce in eden najboljših načinov pridobivanja obiskovalcev so visoke pozicije v iskalnikih. Spletne strani, ki se pojavljajo na prvih straneh med Googlovimi rezultati, prinesejo več kot 90 % vsega obiska. Zato je pomembno, da pripravite SEO strategijo, ki vas bo pripeljala do prve strani.
Prednosti močnega SEO so:
Organski obisk je brezplačen.
SEO je odličen za ciljanje “high intent” uporabnikov. Torej tistih, ki trenutno raziskujejo hotele v kraju, aktivnosti, lokacije in imajo zato resen namen opraviti obisk.
SEO lahko prinese direktne rezervacije brez provizije preko vaše spletne strani.
Premagati konkurenco ni enostavno in bo zahtevalo nekaj časa ter dela. Če zadevo opravite pravilno boste dobili več direktnih rezervacij kot vaša konkurenca in pri tem zapravili manj denarja pri oglaševanju.
SEO osnove
1. Raziskava ključnih besed
Sedaj je čas, da odgovorimo, kako začeti z izboljševanjem SEO vaše spletne strani. Osredotočanje na ključne besede in razvijanje strategije ključnih besed je en prvih korakov.
Ključne besede so besede ali fraze, ki jih uporabniki uporabljajo v iskalnikih. Te iste ključne besede potem uporabimo v vsebinah na naši spletni strani.
Ostaja celoten spekter besed, ki bodo primerne za vaš hotel in lokacijo. Pomembno je, da te ključne besede povežemo z uporabnikovim namenom. Ustvariti morate vsebine, ki bodo naslovile tisto, kar uporabnik išče. Če uporabnik naredi ponovno iskanje (ker ni dobil želenih informacij), bo Google zaznal vaše vsebine kot nerelevantne.
Ključne besede okvirno delimo na splošne (broad) in tiste z dolgim repom (long tail keywords).
Primer splošne besede: Hotel v Celju
Primer besede z dolgim repom: Družinski hotel v okolici Celja
Iskanje pravih ključnih besed za SEO
Več o tem smo že povedali v ločenem blogu, ki ga najdete na povezavi.
Ustvarjanje vsebin in uporabniška izkušnja
Pri ustvarjanju vsebin moramo upoštevati pravilo “Content is king” – Vsebina je kralj. Če želite dobre pozicije, morate imeti vsebine, ki bodo to podpirale.
Vsebine pridobijo na vrednosti, če so:
- Relevantne – Se vsebina sklada z namenom uporabnika?
- Avtoritativne – ravno prava globina ter količina podrobnosti, ki odgovori na čim več vprašanj, ki jih postavi stranka
- Vredna zaupanja – redno posodobljene vsebine z viri, tam, kjer je mogoče
- Unikatne – podvojene vsebine Google kaznuje
- Prijazne do uporabnikov – enostavne za branje in razumevanje
Če na svoje vsebine gledate z vidika ponudbe in povpraševanja ter jih pišete na oseben način, ste na dobri poti.
On-site SEO - SEO na spletnem mestu
On-site SEO, on-page SEO ali SEO na spletnem mestu pomeni optimiziranje elementov spletne strani tako, da izboljšamo rangiranje spletne strani med Googlovimi rezultati in s tem nanjo pripeljemo več obiska.
Med elemente, ki jih lahko optimizirate spadajo:
- Naslovi podstrani
- META opisi in naslovi
- Naslovi H
- Struktura URL-jev
- Vsebina spletne strani – slike, tekst, video, zvok, povezave
- Alt značke na fotografijah
Cilj uporabe strategij on-site optimizacije je, da uporabnik in iskalnik razumeta:
- O čem govori spletna stran
- O čem govori posamezna podstran spletne strani
- Kako relevantna je podstran glede na izbrano ključno besedo
- Kakšna je vrednosti podstrani
META opisi in naslovi, naslovi H, prijazni URL-ji
Ko razmišljamo o optimizaciji svojih vsebin, moramo razmišljati bolj tehnično in upoštevati naslove podstrani, META opise in naslove, prijazne URL-je, povezave ter mnogo več.
Vse te zadeve pomagajo iskalnikom in uporabnikom lažje razbrati več o vsebini in lahko omogočijo, da so vaše vsebine relevantne temu, kar uporabniki iščejo.
Optimizacija fotografij
Slike so zelo pomembne za SEO vaše spletne strani. Ljudje se velikokrat odločijo za nakup glede na svoja čustva, zato je pomembno, da imate odlične fotografije svoje namestitve oz. hotela.
Glavni faktorji, ki jih morate upoštevati, so kvaliteta in velikost fotografij ter opisi v alt značkah.
Kvaliteta fotografij
Ne uporabljajte Stock fotografij – vaše lastne fotografije bodo bolj relevantne vašim vsebinam in bodo izgledale avtentično ter originalno. Vse uporabljene fotografije morajo biti dovolj kvalitetne, da jih bodo uporabniki kliknili in obiskali vašo stran.
Velikost fotografij
Tako kot kvaliteta je pomembna tudi velikost datotek fotografij. Sama kvaliteta fotografij ne sme trpeti na račun njihovih velikosti in hitrosti odpiranja spletne strani. Počasno odpiranje vaše spletne strani bo vplivalo na vidljivost vaših povezav med rezultati v Googlu, ker bo povzročilo slabšo uporabniško izkušnjo.
Pazite tudi pri velikosti thumbnail in okrasnih fotografij. Naj bodo kar se da majhne. Preveliko število teh datotek bo izredno vplivalo na hitrost delovanja spletnega mesta.
Pod okrasne fotografije štejemo tiste, ki so uporabljene npr. za ozadja in vzorce. Pomembno je, da naredimo raziskavo, kako lahko zmanjšamo ali omejimo njihovo število, hkrati pa ohranimo oblikovanje same spletne strani.
Opisi v ALT značkah
Opis v alt značkah je dodatno besedilo, ki se pojavi, ko fotografija ni možno prikazati. Z njim opišemo, kaj se nahaja na fotografiji. To je pomembno, če fotografija izgine ali pa imate počasno internetno povezavo. ALT besedilo sporoči iskalnikom, katere fotografije so na spletni strani, kar omogoči bolj natančno indeksacijo vsebine.
Imena datotek fotografij
Tudi imena datotek so pomembna pri indeksaciji fotografij v iskalnikih. Vaše fotografije zato poimenujte na način “deluxe-room-ime-hotela.jpg”. Izogibajte se podčrtajem, velikim črkam, presledkom in uporabi številk ter naključnih imen.
Strukturirani podatki oz. Scheme
Scheme oz. strukturirani podatki so koda, ki pomaga Googlu in ostalim iskalnikom boljše razumeti, kateri elementi se nahajajo na pomezni podstrani in kako se nanašajo na namen iskanja uporabnika.
Primeri uporabnih schem za hotele sta Local Business schema in FAQ schema. Informacije vašega hotela, ki jih vnesete v kodo scheme, se morajo nahajati tudi v HTML kodi vaše spletne strani.
Za implementacijo strukturiranih podatkov boste verjetno potrebovali nekaj znanja iz programiranja, zato je bolje, da se obrnete na razvijalca svoje spletne strani. Več o strukturiranih podatkih si lahko preberete tukaj. Google ponuja tudi spletno orodje za pripravo kode strukturiranih podatkov.
Izboljšanje hitrosti spletne strani
Ena izmed najslabših izkušenj uporabe spletne strani nastane takrat, ko se stran ne naloži ali pa se nalaga zelo dolgo časa. Google je že nekaj časa nazaj izdal posodobitev svojega iskalnika, ki daje še večjo težo hitrosti odpiranja spletne strani, kot enem izmed glavnih faktorjev pri boljšem rankiranju.
Pri analiziranju vaše spletne strani lahko začnete z uporabo brezplačnega orodja Page Speed Insights. V orodju boste hitro pridobili oceno in dodatne nasvete, kako izboljšati hitrost spletne strani.
Optimizacija izven spletnega mesta
Optimizacija izven spletnega mesta ali off-site SEO optimizacija se nanaša na dejavnike, ki povečujejo in dokazujejo avtoriteto, relevantnost in zaupanje spletnega mesta. To so elementi, ki jih ne morete neposredno nadzorovati, vendar zagotovo lahko nanje vplivate.
En primer off-site optimizacije je gradnja povezav.
Povezave se smatrajo kot močna podpora SEO. Google si ogleduje strani, da vidi, koliko ljudi je povezalo s to stranjo in tako dviga njihovo vrednost ter relevantnost. Pomislite na to kot nekakšno glasovanje.
Povezave delimo na tri vrste:
1. Notranje povezave
Notranje povezave vam omogočajo, da iskalniku Google pokažete, kako se vsebina na vašem spletnem mestu medsebojno povezuje in prepoznate, katere strani so najpomembnejše.
2. Zunanje povezave
Zunanje povezave vodijo do drugih spletnih mest, ki niso vaša last. Povezovanje navzven vam omogoča, da podprete trditve, pomagate drugim mestom, ki vam lahko pomagajo v zameno, gradite zaupanje z gosti tako, da jim zagotovite koristno vsebino, ustvarjate bolj zaupanja vredno vsebino in povezujete svoje spletno mesto z drugimi visokokakovostnimi spletnimi mesti.
3. Povratne povezave so povezave, ki prihajajo na vaše spletno mesto iz drugih spletnih strani.
Pri gradnji povezav upoštevajte naslednje nasvete:
- Zelo pomembno je da je tuja stran, na kateri je vaša povezava, zelo avtoritativna stran, drugače obisk ne bo pomemben ali posebej relevanten za vas. Prav tako bo pomagalo prenesti avtoriteto na vašo lastno stran. Če Google opazi, da je vaša stran pomembna glede na avtoritativno vsebino, bo to izboljšalo možnosti za boljše pozicioniranje. Obstajajo določena orodja, kot je Ahrefs ali Semrush, ki vam omogočajo preverjanje avtoritete strani ali spletnega mesta.
- Relevantnost je pomembna – tudi, če dobite zelo avtoritativno povezavo na svojo stran z drugega spletnega mesta, vendar vsebina ni relevantna za vašo občinstvo, morda ne bo izboljšala vašega SEO-ja.
- Pozicioniranje povezave je ključno – ne skrivajte povezav na skritih mestih ali pa na dnu vaših strani. Povezave v telesu vaših objav se namreč smatrajo za bolj dragocene.
- Sidrni tekst – Google pozorno spremlja dejansko besedilo, ki je povezano na vašem spletnem mestu. To uporablja kot signal za rankiranje. Če povežete besedilo, ki vsebuje ključno besedo “samopostrežni zajtrk”, bo Google pričakoval, da bo podstran, na katero vodi ta povezava, vsebovala vsebino, povezano s to ključno besedo.
- Vizualna sredstva – grafe, grafike in slike je zelo enostavno povezati in so običajno polne zelo uporabnih informacij. Torej, če obstaja način za ustvarjanje sredstva za vaše spletno mesto, na katerega se bodo ljudje povezovali, je morda vredno truda.
- Doseg – povezovanje s pisci in vplivneži, ki se bodo povezali na vaše spletno mesto, je zelo koristno. Poskusite stopiti v stik s popotniškimi blogerji in jih povabiti k bivanju v vašem hotelu za zameno za pripravo Blog objav.
Lokalni SEO za hotele
Lokalni SEO predstavlja postopek optimizacije vaše spletne prisotnosti, da bi pritegnili več posla iz ustreznih lokalnih iskanj. Čeprav smo do sedaj večinoma govorili o iskalniku Google, so pomembni tudi Bing, Yelp, Apple Maps in drugi iskalniki.
Merjenje SEO rezultatov
Zelo preprosto je uvesti kup novih načrtov in strategij za SEO, toda na neki točki morate ugotoviti, kaj to pomeni in ali zagotavlja donosnost vaše naložbe. Svoje izboljšave morate spremljati in meriti tako, da si ogledate ključne meritve SEO.
Meritve, ki jih boste želeli upoštevati:
Prihodki
Najpomembnejši del pri sledenju kakršnemukoli delu SEO je prihodek. Ali organski promet spodbuja neposredne rezervacije vaših hotelov? To lahko izmerite denimo v orodju Google Analitika 4.
Cilji in konverzije
Poleg prihodkov boste želeli nastaviti nekaj ciljev za svoje spletno mesto, vključno z rezervacijam, izpolnitvijo kontaktnega obrazca ali celo prijavami na blog.
Organski obisk
Pri SEO optimizaciji je to seveda najbolj pomembna metrika, ki se nanaša na rast organskega prometa. Z njo boste lahko odgovorili na vprašanje, ali spletna stran pridobiva več organskega obiska, kot prej?
Uvrstitev ključnih besed
Če s svojo vsebino aktivno ciljate na določene ključne besede, boste želeli preveriti, kako uspešno je vaše spletno mesto glede na te ključne besede. Odgovorite si na vprašanje ali ste pridobili kakšno uvrstitev med 10 TOP iskanj v Googlu?
Orodja za spremljanje SEO hotelske spletne strani
Na trgu trenutno ni orodja oz. programske opreme, ki bi bila namenjena samo SEO optimizaciji hotelskih ali namestitvenih spletnih strani. Uporabite lahko namreč večino orodij, ki bi jih uporabili za SEO optimizacijo vseh ostalih vrst spletnih strani.
Spodaj opisujemo nekaj orodjih, ki jih lahko uporabite:
Google Search Console
Omogoča vam merjenje uspešnosti spletnega mesta, odpravljanje morebitnih težav in ogled, kako Google gleda na vaše spletno mesto. Orodje je popolnoma brezplačno. Do njega lahko dostopate tukaj.
Google Analytics 4
GA4 je odličen za nastavitev in sledenje ključnim meritvam in ciljem. Vendar pa boste kot hotelirji želeli imeti možnost slediti transakcijam in prihodkom ter videti, katere sobe, ali kateri od vaših hotelov prispevajo k vašim prihodkom, zato je ključnega pomena, da imate v svojem profilu Google Analytics nastavljeno merjenje e-commerce podatkov. Orodje je popolnoma brezplačno. Orodje je dostopno tukaj.
SEMRush
To je komplet orodij “vse v enem”, ki ima funkcije za konkurenčne raziskave, raziskave ključnih besed, analizo povratnih povezav, spremljanje razvrščanja in raziskave PPC. Orodje je plačljivo in dostopno na tukaj.
Screaming Frog
To je programska oprema, s katero lahko pregledate in analizirate svoje spletno mesto za morebitne napake in priložnosti SEO.
Google Business
Orodje, ki je izredno povezano z lokalnim SEO. Več o njem si lahko preberete v naši ločeni objavi.
Keyword Planner
Googlovo lastno orodje za raziskovanje ključnih besed.
Ključne informacije za dobro SEO optimizacijo
- SEO predstavlja »optimizacijo za spletne iskalnike« in združuje številne strategije in metode, namenjene povečanju števila obiskovalcev spletnega mesta vašega hotela iz iskalnikov, kot so Google, Bing, Yahoo …
- Ena najboljših stvari pri SEO in organskem prometu je, da je v osnovi brezplačen in zimzelen ter omogoča direktne rezervacije.
- Ključne besede so besede in besedne zveze, na katere ciljate in na podlagi katerih gradite vsebino. Gradite vsebino na informacijah, za katere veste, da jih bo vaše občinstvo verjetno iskalo.
- On-site ali on-page SEO pomeni vse, kar vidi uporabnik in kar vidijo iskalniki.
- Zunanji SEO (off site SEO) se nanaša na dejavnike, ki povečujejo in dokazujejo avtoriteto, ustreznost in zaupanje spletnega mesta.
- Ustvariti morate vsebino, ki je ustrezna, vredna zaupanja, edinstvena ter poglobljena.
- Optimizacija elementov in slik spletne strani je izjemno pomembna za SEO.
- Gradnja povezav lahko prinese veliko obiska in dobrih uvrstitev, če je izvedena pravilno.
- Strukturirani podatki, znani tudi kot scheme, so koda, ki Googlu pomaga bolje razumeti elemente na vaših spletnih straneh.
- Ključnega pomena je, da je čas nalaganja spletne strani čim krajši. Tako obdržite obiskovalce na svojem spletnem mestu.
- Dajte velik poudarek lokalnemu SEO in svojemu Google Business profilu, da izboljšate konverzije preko META iskalnika.
- Ne pozabite spremljati rezultatov SEO in uporabljati uporabna orodja, ki smo jih našteli zgoraj.
Oddajte povpraševanje in se povežite z nami
Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.