Skriti stroški posrednikov, kot so Booking, Expedia in HotelBeds.

Datum objave: 24. 4. 2022

Čas branja: 4 min 

Vsi poznamo OTA kanale, kot so Booking, Expedia in podobni … Mislimo, da poznamo tudi provizije in stroške, ki jih imamo z njihovim posredništvom. A realnost je, da obstaja veliko skritih stroškov, ki jih Revenue Managerji morate vključiti v svoje izračune, da bi lahko ocenili resnično donosnost. Poznate vse?

Izračun stroškov spletnega posredništva je vse prej kot enostaven. Pomanjkanje časa pri analizi, pomanjkanje informacij, ki jih OTA kanali ponujajo, ali pa analiza zgolj na podlagi pogodbenih provizij, so razlogi, ki pogosto vodijo do napačnih izračunov provizij. V nekaterih primerih namreč zgoraj omenjeni kanali celotne stroške prikrijejo. V tokratnem blogu smo vam zato pripravili fiktivne izračune realnih provizij na podlagi izmišljenega hotela, ki prek vsakega od navedenih kanalov mesečno zasluži 10.000 evrov z DDV.

Booking

Za primer si vzemimo hotel, ki sodeluje v “Preferred Partner Programme” programu, ima pa tudi popuste za Booking Genius goste in popust za rezervacijo preko mobilne aplikacije, ki sta priporočljivi s strani Market Managerja.

Provizija Bookinga v “Preferred Partner Programme” znaša 17 %, pozorni pa morate biti tudi na Genius popust, ki znaša 10 %, in pa mobilni popust, ki prav tako znaša 10 %, saj rezervacije z Genius popusti ponavadi predstavljajo kar 60 % skupne prodaje, rezervacije z mobilnimi popusti pa 55 % skupne prodaje.

Izračun končne provizije posredništva Booking.com
Slika 1: Izračun končne provizije posredništva Booking.com

Booking je sicer med epidemijo uspelo povečati svoj tržni delež, uspešno pa skrivajo tudi dviganje svojih provizij. O tej tematiki smo že pisali, kako Booking dviguje provizije in kaj nudi v zameno, si lahko preberete tukaj.

Expedia

Expedia ponuja dva programa – Expedia Collect in pa Hotel Collect, kjer provizija znaša 20%. Ob podpisu pogodbe z Expedio pa sta obvezna še dva tipa popustov – članski popust (rezervacije s članskim popustom ponavadi predstavljajo 90 % skupne prodaje) in popust na oblikovanje paketov (predstavljajo 25 % prodaje), Market Manager pa predlaga še mobilni popust (ta ponavadi predstavlja 45 % prodaje). Vsi trije popusti predstavljajo 10% končne cene.

Izračun končne provizije posredništva Expedia Collect in Hotel Collect
Slika 2: Izračun končne provizije posredništva Expedia Collect in Hotel Collect

Hotelbeds

Hotelbeds po pogodbi računa provizijo v višini 20 %, poleg tega pa se s pogodbo zavežete k Opaque ceniku, ki ponavadi predstavlja 90% skupne prodaje.

Izračun končne provizije posredništva Hotelbeds
Slika 3: Izračun končne provizije posredništva Hotelbeds

Kaj je Opaque cenik?

Opaque cenik ali netransparentni cenik se nanaša na način oblikovanja cen, ko ime nastanitev ali podrobni podatki o kakovosti v procesu prodaje ostanejo skriti. Gre za cenovno diskriminacijo za vrsto gosta, ki se zanima izključno samo za ceno storitve in ne za razna udobja, privilegije ali ugled, ki jih nudi hotel. Tako Opaque cenik nastanitvam omogoča zaščito njihovega cenovnega pozicioniranja (tj. da javno ne razkrijejo, da so njihove hotelske sobe znižane, kar lahko škodi ugledu blagovne znamke ali uniči obstoječo prodajo po polni ceni), zagotavlja jim dohodek in omogoča, da dosežejo cenovno ozaveščene potrošnike, ki niso njihova ciljna publika. Potrošnikom pa Opaque cenik omogoča, da dobijo storitev po zelo ugodnih cenah.

Zaključek

Za ponudnike namestitev:

Hitro se torej ugotovi, da analiziranje zgolj na podlagi pogodbene provizije ne da realne slike dejanskih stroškov posredništva OTA kanalov, zato vedno več lastnikov turističnih nastanitev stremi k povečanju prodaje preko lastnih kanalov, kjer visokih stroškov posredništva ni.

Tudi pri Forwardu ves čas opozarjamo na pomembnost lastnega direktnega kanala, ki vam prinaša direktne rezervacije brez raznih provizij in drugih skritih stroškov, hkrati pa vam omogoča zmanjšanje odvisnosti od oderuških OTA kanalov, ki si v žep, kot smo izračunali v tokratnem blogu, pospravijo velik del vašega dobička.

Želite tudi sami povečati prodajo preko lastnih kanalov?

Kontaktirajte nas in pomagali vam bomo na vsakem koraku do povečanja direktnega števila rezervacij!

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorju

Šiva Rustja

Šiva Rustja

Marketing entuziastka, ki je vedno na preži za novostmi v digitalnem svetu.

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Prijava razlike v cenah na Google Business Profilu
16/10/2023
Spletne prevare na Facebooku in Bookingu: kako se jim izogniti?
05/10/2023
PRIHAJA OBDOBJE NIŽJE ZASEDENOSTI: Kako izkoristiti jesenske in zimske mesece?
13/09/2023

Bodite korak pred konkurenco!

Naše e-novice so zakladnica znanja, katere vam bodo pomagale doseči več rezervacij in povečati vašo dobičkonosnost.