Spletne prevare na Facebooku in Bookingu: Kako se jim izogniti?

Datum objave: 5. 10. 2023

Čas branja: 6 min

Danes na svetu skorajda ni človeka, ki še ni slišal za Facebook – eno izmed najbolj razširjenih socialnih omrežij – in Booking.com, ki se lahko pohvali kot najbolj priljubljena platforma za spletne rezervacije. Gre za dva izmed največjih velikanov na spletu. V zadnjem času je na omenjenih platformah zaznanih vedno več spletnih prevar, ki mnoge uporabnike postavijo v neprijeten položaj. V blogu vam razkrivamo, kaj sploh so prevare na platformah Facebook in Booking, zakaj do njih pride ter kako se jim lahko izognete.
Slika 1: Kraja bančnih podatkov.

SPLETNE PREVARE NA PLATFORMI FACEBOOK

Facebook kot eno izmed glavnih družbenih omrežij na prestolu, kraljuje že kar nekaj let. Žal večina spletnih prevarantov vsakodnevno išče plen za izvajanje spletnih prevar. Najnovejša oblika teh so spletne prevare na komunikacijski platformi Messenger.
Facebook platforma
Slika 2: Facebook platforma

ZA KAKŠNO PREVARO GRE IN KAKO TA DELUJE?

Najnovejše in tudi najpogostejše prevare na Messengerju so “phising prevare”. Te so oblikovane z namenom, da zavedejo skrbnike strani, da z goljufi delijo svoje osebne podatke za prijavo na platformo. Izguba nadzora nad profilom ima za podjetja lahko zelo resne posledice. V nadaljevanju vam razkrivamo, kaj lahko storite, da se tovrstni prevari izognete.

Prevara se začne tako, da prejmete obvestilo ali sporočilo, katerega pošiljatelj naj bi bil kar Facebook (Meta) sam. Lahko gre tudi za e-mail sporočila, ki so poslana iz lažnih naslovov (npr. [email protected]). V sporočilu je najpogosteje navedeno, da je vaša stran onemogočena (“Your page has been disabled” ali “Your account will be deactivated” ipd.). V ozadju so lahko navedena pojasnila, zakaj naj bi prišlo do deaktivacije računa: kršitve pravil uporabe, deljenje zavajajočih in neprimernih vsebin, objava tujih fotografij…

Najpogosteje ob podrobnejšem pregledu ugotovite, da obvestilo, ki ste ga prejeli ni obvestilo, ampak objava z imenom “Vaša stran je bila onemogočena”, v kateri ste bili označeni, ali pa je bila ta objavljena na vaš profil. Žal so tovrstne prevare dobro premišljene in brez podrobnega pregleda so videti resnične. Sporočilo oziroma objava ponavadi vsebuje povezavo, preko katere ste preusmerjeni na lažni vmesnik, ki od vas največkrat zahteva podatke za prijavo, lahko pa tudi osebne podatke in druge občutljive informacije. Ta močno posnema lastnosti Facebooka, zato se zdi, kot da informacije posredujete neposredno podjetju Facebook.

Pridobljene podatke nato prevaranti uporabljajo za vrsto kaznivih dejanj kot so kraja identitete, preprodaja zaupnih informacij na temnem spletu, denarne prevare ipd.
Razkrivanje osebnih podatkov
Slika 4: Razkrivanje osebnih podatkov.

KAKO PREPREČITI PREVARO?

Obstaja več načinov, kako ugotoviti, da gre za prevaro:

  1. Odprite svoj Facebook račun in zlahka boste ugotovili, ali je račun deaktiviran (če je račun res deaktiviran, do njega ne boste imeli dostopa).
  2. Preverite, kdo je dejanski avtor sporočila (ob temeljitem pregledu lahko ugotovite, ali je avtor dejansko uradni profil Facebook-a ali zlonameren profil).
  3. Lažna sporočila pogosto vsebujejo slovnične napake, zato jih podrobno preberite.
  4. Goljufi pogosto označijo sporočilo kot zelo nujno, kar predstavlja znak, da gre lahko za prevaro.
  5. Lažna sporočila pogosto vsebujejo sumljive in nepravilne povezave.


Prevaro lahko torej preprečite tako, da ne klikate na povezave, če so vas potencialni prevaranti označili na objave se iz njih odznačite, objavo pa prijavite kot sumljivo oziroma neresnično. Poskrbite za vklop obvestil, ki vas bodo opozorila na poskuse prijave v vaš račun iz neznanih naprav. V splošnem pa seveda bodite pozorni, komu omogočite dostop do svoje strani, poskrbite pa tudi za zavarovanje svojih računov prek postopkov, kot je verifikacija v dveh korakih ipd.

SPLETNE PREVARE IN SCAMI NA PLATFORMI BOOKING

Zaupanja vredna platforma Booking je dandanes nepogrešljivo orodje, ko pride do rezervacije potovanj. Žal pa Booking ni pritegnil zgolj pozornosti navdušenih popotnikov, saj so platformo za namen spletnih prevar izkoristili tudi zlonamerni goljufi. Njihov cilj je izvesti napredno prevaro, preko katere si zagotovijo dostop do uporabnikove kreditne kartice.    
Booking platforma
Slika 5: Booking platforma

KAKO POTEKA PREVARA NA PLATFOMI BOOKING?

Najpogostejša oblika spletnih prevar na Bookingu se začne z objavo lažnega oglasa – ponavadi gre za objavo luksuznega apartmaja z zelo dobro lokacijo, katerega cena je sumljivo nizka. Takšno razmerje med nivojem ponudbe in ceno je težko spregledati in mu verjeti, zato je že to prvi znak, da gre morda za prevaro.

Žal pa do prevare lahko pride tudi v primeru, da nastanitev rezervirate preko verodostojnega oglasa – to pomeni, da so spletni prevaranti izkoristili račun verodostojnega Booking ponudnika. Največkrat je prevara izpeljana tako, da vas goljufi kontaktirajo preko alternativnega komunikacijskega kanala – ponavadi gre za aplikaciji Whatsapp ali Gmail – in vas obvestijo o odpovedani rezervaciji, do katere naj bi prišlo zaradi napake v sistemu. Hkrati vam ponudijo ponovno rezervacijo iste nastanitve in vam v sporočilu posredujejo povezavo do plačila. Ob kliku na povezavo ste kot uporabnik preusmerjeni na lažno spletno stran, ki je oblikovana skoraj identično kot uradna spletna stran Booking.com. Vneseni plačilni podatki so tako posredovani prevarantom, ki jih nato lahko uporabijo v zlonamerne namene.
   
Whatsapp platforma
Slika 5: Whatsapp platforma
V današnji digitalni dobi se število spletnih prevar nenehno povečuje, pri čemer te postajajo vedno bolj premišljene in težko opazne. Če se pred njimi želite učinkovito zaščititi, je ključno, da pri uporabi spleta ostanete previdni. Vedno preverite, ali je spletna stran, ki jo uporabljate, legitimna in ne klikajte na sumljive povezave. Ravnajte premišljeno in ne delite svojih podatkov brez preverjanja verodostojnosti. Z doslednim upoštevanjem teh nasvetov lahko prispevate k zmanjšanju tveganja spletnih prevar in ostanete varni na spletu.

Želite doseči večje število potencialnih gostov in povečati svojo prisotnost na spletu? Poskrbite, da boste vedno v trendu in dva koraka pred konkurenco. Kontaktirajte nas in pomagali vam bomo, da bo potencial vaše nastanitve 100% izkoriščen.

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorju

Kaja Prezelj

Marketing assistant at Forward Agency ready to kickstart my career. I thrive on challenges and aim to gain diverse experiences while connecting with people from around the world. I am committed to integrity, creativity and dedicated to achieving excellence in what I do.

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Forward ima novo podobo – naša rebranding pot
04/04/2024
Vpliv Booking.com Genius programov
03/04/2024
Razvoj optimizirane storitve analize izražanja genov na osnovi posamezne celice
25/03/2024

Bodite korak pred konkurenco!

Naše e-novice so zakladnica znanja, katere vam bodo pomagale doseči več rezervacij in povečati vašo dobičkonosnost.