Zrušite tri ovire pri direktni rezervaciji vaše nastanitve

Datum objave: 3. 6. 2022

Čas branja: 13 min 

Imate na spletni strani vaše nastanitve velik obisk in implementiran rezervacijski motor, direktnih rezervacij pa je vseeno manj od pričakovanj?

Normalno je, da rezervacije ne opravi vsak uporabnik, ki obišče spletno stran nastanitve. Nekateri želijo zgolj poiskati telefonsko številko ali naslov, si ogledati fotografije ali razjasniti dvome o objektu. Druga, za nastanitev bolj problematična vrsta uporabnikov so tisti, ki na spletno stran pridejo z namenom rezervacije, vendar pri tem niso uspešni. Če je delež teh uporabnikov velik, lahko nastanitev hitro zapade v začarani krog: na eni strani so uporabniki, ki želijo opraviti rezervacijo, vendar jih od tega nekaj odvrne, na drugi pa nastanitev, ki vlaga vse več sredstev v pridobivanje uporabnikov na spletno stran.

Kako ta krog prekiniti?

Z razumevanjem rezervacijske poti uporabnika, identifikacijo težav pri vsakem koraku na tej poti in razrešitvijo teh težav. V svojem blogu smo določili 3 glavne ovire, ki jih mora premagati vsak uporabnik, ki želi rezervirati nastanitev preko rezervacijskega motorja in načine, ki vam, upravljavcem nastanitev lahko pomagajo, da te ovire čim bolj zmanjšate. Dodali smo še rešitve, s katerimi vam lahko do izvrstnih rezultatov pomagamo v Forwardu.

Prva ovira: vaša spletna stran in dostop do rezervacijskega motorja

Neprivlačna, nepregledna in počasna spletna stran.

Spletna stran mora biti vizualno, vsebinsko in tehnično dovršena. Poseben poudarek je treba dati mobilni verziji spletne strani. V kolikor vaša nastanitev potrebuje novo spletno stran, vam bomo v Forwardu z veseljem pomagali.

Težko dostopen rezervacijski motor.

Opcija rezervacije nastanitve mora biti vidna povsod na spletni strani, ne glede na to na kateri podstrani ali delu podstrani se uporabnik nahaja. V Forwardu nastanitvam priporočamo rezervacijski motor Cubilis, ki med drugim omogoča implementacijo posebnega rezervacijskega okenca, ki je vedno vidno na celotni spletni strani in se ga lahko barvno prilagodi.

rezervacijsko okence na spletni strani
Slika 1: Primer rezervacijskega okenca na spletni strani

Slaba uporabniška izkušnja ob začetku procesa rezervacije:

  • Rezervacijski motor, ki ni optimiziran za mobilne naprave. Celoten postopek rezervacije mora biti prilagojen za ekrane mobilnih naprav (brez tega, da mora uporabnik zoomirati ali odzoomirati določene dele). Pri rezervaciji na mobilni napravi preko Cubilisa ima uporabnik prilagojen pogled na informacije, kot na primer tip sobe, opis, razpoložljivost in slike. Cubilis prav tako omogoča tudi oblikovanje posebnih cenikov in promocijskih kod, ki so vidne samo preko mobilne naprave.
  • Zahtevanje nepravih podatkov ob nepravem času. Določeni rezervacijski motorji od uporabnika zahtevajo, da izbere določene podrobnosti (tip sobe, paket …), še preden lahko vidi ceno in ostale podatke. Prezgodnje omejevanje uporabnikove izbire vodi v manjše število rezervacij.
Primer dobre prakse uporabe izbirnika datumov
Slika 2: Primer dobre prakse - brez zahteve nepotrebnih podatkov
  • Neomogočanje rezervacije večjega števila sob naenkrat. Uporabnik mora imeti možnost rezervacije več sob naenkrat, vsake s svojo zasedenostjo. Če tega ne omogočite, tvegate, da bo uporabnik izbral lažjo pot in rezervacijo opravil na Bookingu ali katerem od drugih OTA kanalov. Cubilis omogoča tolikšno število sob, kot jih določi lastnik nastanitve sam. Program prav tako preveri razpoložljivost sob in potencialnemu gostu ponudi toliko kapacitet, kot jih ima na voljo, z upoštevanimi omejitvami upravljavca.
Možnost izbire več sob naenkrat
Slika 3: Možnost izbire več sob naenkrat

Druga ovira: rezervacija ni mogoča

Ko je uporabnik že v fazi rezervacije, je najslabše sporočilo, ki mu ga lahko pošljete: “Se opravičujemo, nimamo razpoložljivih sob.” To je sprejemljivo le v primeru, da je nastanitev popolnoma polna, vendar temu, kljub poslanemu sporočilu, pogosto ni tako. Ključ do zmanjšanja te ovire je razumevanje vseh možnih scenarijev, v katerih potencialnim gostom pošljete to sporočilo in odpravljanje sporočila v primerih, ko to ni absolutno nujno.

Proste sobe, vendar ne specifično te, ki jih je iskal uporabnik.

Če je soba, ki jo je uporabnik želel rezervirati že zasedena, je optimalno, da mu rezervacijski motor ponudi alternativo. Kako to stori Cubilis, lahko vidite na spodnjem primeru, saj pokaže za vsako sobo v nastanitvi, kdaj je na razpolago. S tem ponudi obenem naslednji prost termin želene sobe gosta ali ponudi drug tip sobe v želenem terminu.

Prikaz razpoložljivosti namestitve
Slika 4: Prikaz razpoložljivosti namestitve

Prestroge omejitve.

V določenih primerih uporabnik ne more opraviti rezervacije zaradi omejitev, ki so nastavljene znotraj rezervacijskega motorja (na primer minimalno število nočitev). Omejitve so odličen način povečevanja dobička, vendar je pomembno, da imate podatke o tem, koliko gostov na račun omejitev izgubljate. Te informacije vam bodo omogočale boljše odločitve glede upravljanja in sproščanja nastavljenih omejitev. (Naš predlog: omejitve na direktnem kanalu naj bodo vedno bolj sproščene kot na OTA kanalih.) Cubilis uporabnika vljudno obvesti o minimalnem številu nočitev v obdobju, za katerega želi rezervirati nastanitev in ga preusmeri nazaj na koledar razpoložljivosti oz. e-mail ali telefon nastanitve.

Primer dobre prakse
Slika 5: Primer dobre prakse

Uporabnik ne ve, da sobe ne more rezervirati, ker je prepozno.

Preko rezervacijskega motorja je uporabnika potrebno obvestiti o tej oviri in ga preusmeriti na telefon ali e-mail.

Neobveščanje o datumu odprtja, če je hotel sezonski.

Uporabniki ne vedo, kdaj je nastanitev odprta in kdaj ne. Če želijo rezervacijo opraviti za obdobje, ko je hotel zaprt, jih mora rezervacijski sistem o tem obvestiti. V obvestilo naj bo vključen tudi datum odprtja.

Ni alternative.

V primerih, ko so vaše kapacitete res popolnoma zasedene, mora rezervacijski motor ponuditi alternativo: isto nastanitev v drugih terminih, druge hotele iz iste skupine in podobno.

Primer ponujanja alternativ
Slika 6: Primer ponujanja alternativ

V vseh zgoraj naštetih primerih je vaš rezervacijski motor ključ do vseh odgovorov, ki vam bodo pomagali odkriti priložnosti za večjo prodajo. Spremljajte relevantno statistiko in sprejemajte informirane odločitve. Poskrbite, da bo uporabnik dobil ustrezen odgovor, tudi če je ta prvenstveno negativen. Cubilis vam omogoča beleženje števila rezervacij in prihodkov za vse obdobje, ko imate odprto prodajo.

Podatki, kot so kategorizacija po kanalu, preko katerega je prišla rezervacija, državljanstvu osebe, ki jo je oblikovala, datumu oblikovanja rezervacije ali datumu prihoda, vam omogočijo, da predvidite trende zasedenosti svoje nastanitve. Na podlagi tega si lahko posodabljate cenik, strategijo oglaševanja in objavo akcijskih ponudb. Poleg tega vas Cubilis tudi preko maila obvešča, v kolikor eden od potencialnih gostov začne oblikovati rezervacijo, ampak je ne zaključi. To vam omogoči, da z njim stopite v direkten kontakt in mu ponovno ponudite vašo storitev, ali se pozanimate po razlogu nezaključene rezervacije.

Tretja ovira: uporabnik dobi vse informacije, vendar ne rezervira

Soba, ki jo uporabnik želi rezervirati je prosta, manjka le še zaključek, vendar do rezervacije vseeno ne pride. Kakšni so lahko razlogi?

Nesorazmerja

Uporabnik že skoraj opravi rezervacijo, nato pa opazi, da je cena nočitve na OTA kanalih nižja kot na direktnem kanalu (več o tem, kako do tega pride, lahko preberete tukaj). Povsem normalno je, da bo uporabnik na koncu rezerviral tam, kjer je zanj ugodneje, zato je zelo pomembno, da nadzorujete cene vaše nastanitve na OTA kanalih.

To Cubilis omogoča na dva načina:

  1. Vzpostavitev Free Booking Link-a, kateri se prikaže med OTA kanali na Google Hotel Ads Meta-iskalniku. S to funkcijo potencialni gost takoj vidi, da je vaša cena najnižja in obišče vašo spletno stran.
  2. Integracija rate-box okvirčka na vaši uradni spletni strani, kateri prikazuje primerjavo vaših cen s cenami drugih OTA kanalov (na podlagi datumov, ki jih potencialni gost izbere).

 

Primer Free booking linka in rate box okvirčka
Slika 7: Primer Free Booking Link-a in rate-box okvirčka

Neustrezna cena.

Postavitev ustreznih cen ni lahka naloga. Lotite se je premišljeno, saj lahko v nasprotnem primeru izgubite velik delež potencialnega dobička.

Prikazane so odvečne cene.

Uporabnik naj vidi le zanj smiselne cene in nič drugega. Rezervacijski motor mora omogočati skritje cen, ki so odvečne ali brez pomena. V Cubilisu lahko oblikujete več različnih cenikov, kjer lahko za vsakega določite, v katerih primerih se bo le-ta pojavil. To se izvede preko določanja minimalnega in maksimalnega števila nočitev, ki jih more gost rezervirati, določanja možnost plačila pred prihodom ali na licu mesta, določanja, za kolikšno število oseb je cenik prilagojen (ena oseba, par, družina, skupina ipd.), določanjem, katera soba spada pod določen tip cenika in tako dalje.

Primer različnih cenikov
Slika 8: Primer različnih cenikov

Pomanjkanje transparentnosti glede cen, taks in dodatnih stroškov.

Na tem področju so OTA kanali zelo močni. Le malo rezervacijskih motorjev lahko tekmuje z njimi v prikazovanju cen v domači valuti uporabnika in pri serviranju podatkov o dodatnih stroških ob ravno pravem času. Ključ do uspeha je transparentno prikazovanje dodatnih stroškov in usklajevanje informacije o ceni s trgom, kjer se uporabnik nahaja. Iz tega razloga ima Cubilis prilagojene možnosti prikazovanja doplačil. Posledično lahko vsaka nastanitev sama določi, kaj so njeni nujni stroški in kateri so opcijski ali za nadgradnjo bivanja (večerja, vstop v fitnes, masaža ipd.), kjer dodajo pod vsakim doplačilom sliko in opis. Na ta način ima potencialni gost dostop do transparentnih informacij, ki jih potrebuje, nastanitev si pa zmanjša količino nezadovoljnih gostov.

Primer transparentnih stroškov
Slika 9: Primer transparentnih stroškov

Neprivlačna vsebina

Če želite dobro prodajati vaše enote (še posebej, če so v višjem cenovnem rangu), morate uporabniku za rezervacijo dati dobre razloge. V proces rezervacije vključite slike in videe, ki bodo poskrbeli za “wow efekt” in izstopanje vaše spletne strani. Izpopolnite tudi vaše opise in prevode. Vse to so lahko pomembni faktorji pri uporabnikovi odločitvi za (ne)rezervacijo.

Primer privlačne vsebine
Slika 10: Primer privlačne vsebine

Pomanjkanje spodbud za direktno rezervacijo.

Večini uporabnikov je rezervacijo udobneje opraviti preko OTA kanala. Da bi jih prepričali, naj rezervacijo opravijo direktno, jim morate torej ponuditi nekaj več. Pri rezervaciji na vaši spletni strani morajo pridobiti unikatne prednosti in bonuse, ki jih pri rezervaciji na OTA kanalih ne bi dobili (na primer brezplačne vstopnice, zajtrk, šampanjec v sobi, izposojo koles itd.).

Spodbuda za direktno rezervacijo
Slika 11: Primer spodbude za direktno rezervacijo

Zahtevanje nepotrebnih informacij

Veliko nastanitev v proces rezervacije vključi izpolnjevanje podatkov, ki niso povezani z rezervacijo, check-inom ali procesom plačila. Podatki, kot je denimo številka dokumenta, niso relevantni za rezervacijo in ustvarjajo osip rezervacij. Enostavno povedano: več polj, kot jih bo moral uporabnik izpolniti v procesu rezervacije, manjša je možnost za konverzijo. Iz tega razloga Cubilis šteje kot nujne informacije za oblikovanje rezervacije le naslednje podatke: ime in priimek gosta, kontakt v obliki telefonske številke in maila ter zaželena ura prihoda. Poleg tega omogoča še prejem naslova, razloga za bivanje in vpis podatkov veljavne kreditne kartice za potrditev rezervacije, a te možnosti ima vsak upravitelj nastanitve možnost sam določiti.

Zaključek

Prepričanje, da uporabnik rezervacije ne opravi zgolj, ker ni prostih kapacitet ali ker tega ne želi, je zmotno, preveč poenostavljeno in vodi v sprejemanje napačnih odločitev. Nastanitve brez zadostnega znanja o ovirah pri rezervaciji imajo slabe distribucijske strategije, poleg tega pa rezervacijski motor izbirajo po principu “samo da je”, namesto da bi podrobno preučili vse njegove funkcionalnosti. Ob tem želijo na spletno stran pripeljati še več uporabnikov, vendar ta vlaganja ne prinesejo uspeha, nastanitev pa se ulovi v začarani krog visokih investicij in nizkih konverzij.

Dolžnost vsake nastanitve je vedeti, kaj se dogaja na rezervacijski poti vaših potencialnih gostov, imeti kakovostne podatke in dobro razumeti različne scenarije. Ta vpogled na podlagi podatkov vam bo omogočil, da pravilno obravnavate in odstranite vsako od obstoječih ovir, kar bo povečalo število konverzij in monetizacijo. In najboljši del: to vam bo uspelo, ne da bi porabili dodaten denar za pridobivanje novih uporabnikov na spletno stran.

Ste se ujeli v začarani krog visokih investicij in nizkih konverzij?

Kontaktirajte nas in pomagali vam bomo na vsakem koraku do povečanja direktnega števila rezervacij!

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorju

Manca Jeršin

Manca Jeršin

Vodja projektov

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Jesenske marketinške strategije za nastanitve: 5 načinov za povečanje zasedenosti vašega hotela v jeseni
18/09/2024
Personalizacija v e-mail marketingu: kako narediti vsakega gosta posebnega?
12/09/2024
Vodja projektov (Marketing)
29/08/2024

Bodite korak pred konkurenco!

Naše e-novice so zakladnica znanja, katere vam bodo pomagale doseči več rezervacij in povečati vašo dobičkonosnost.