Strategija

Imate spletno stran. Kaj sedaj?

Kako spodbuditi prodajo, povečati obisk... Kaj morate vedeti, preden se lotite oglaševanja. Kje začeti?

Spletna stran

Imate spletno stran:

- s produkti, ki jih želite prodajati;
- ki ji želite povečati proment;
- na kateri bi radi izboljšali prodajo na spletu ali na fizični lokaciji;
- kjer bi osveščali obiskovalce o vaši storitvi?

Kje začeti? 

Analiza

Analizirajte, kaj obiskovalci vaše spletne strani počnejo na vaši spletni strani. Pri tem vam lahko precej pomaga orodje Google Analytics. Nekaj o parametrih, ki so vam na voljo v Google Analyticsu in se vam ji splača spremljati.

Povprečen čas trajanja seje (Avg. session duration)

Koliko časa se obiskovalci zadržijo na strani predstavljenega produkta, ki ga želite prodati? Če je povprečen čas kratek, potem verjetno niste pritegnili publike. Možni razlogi: slab in neatraktiven opis, premalo ali slabša kakovost fotografij, previsoka cena ...

Pridobitve (Traffic source)

Od kod pridejo obiskovalci na vašo spletno stran? Dobro je vedeti, ali je to Google iskalnik, druge spletne strani, plačljivi oglasi, morda so to družabna omrežja ...

Stopnja obiskov ene strani (Bounce rate)

Manjši kot je odstotek, bolje je. Obiskovalci, ki so stran zapustili hitro po prihodu, očino niso na strani našli iskanega, morda vsebina ni zanimiva ali pa izgled strani ni prilagojen za prikaz na mobilnih telefonih.

Vsebina mesta (Site content)

Katere podstrani na vaši spletni strani so obiskane bolj in katere manj? Osredotočite se na vsebine strani, ki imajo več obiska in poskrbite, da je vsebina teh strani dobro pripravljena. Istočasno pa identificirajte razloge, zakaj so določene strani slabše obiskane.

Lokacija obiskovalcev (Audience Location)

Iz katerih krajev oziroma držav so obiskovalci vaše spletne strani? Če imate avtoservis v Ljubljani, vas verjetno bolj zanimajo obiskovalci iz Ljubljane kot iz Maribora. Lahko pa ste turistična destinacija in vašo angleško podstran obiskujejo nemški turisti, ker nimate nemške podstrani. To lahko pripomore k odločitvi, da potrebujete še nemško različico spletne strani.

Analiza ni pomembna samo na začetku, analizo moramo delati ves čas vpeljevanja sprememb. Ta nam pove, ali so uvedene spremembe dobre ali slabe, zato je za postavitev dobre strategije analiza ključnega pomena.

Optimizacija

Optimizacija spletne strani za iskalnike: pogosto zmotno je prepričanje, da je s prikazom naše spletne strani med zadetki na prvi strani iskalnikov naše delo končano. Takrat se vse skupaj šele zares začne, saj je na optimizaciji treba delati ves čas.

Želite, da se vaši zadetki prikazujejo pred konkurenco? Za dobro optimizirano spletno stran velja naslednje:

- vsebovati mora dobre meta naslove in opise strani;

- biti mora prilagojena za prikaz na mobilnih napravah;

- čas nalaganja strani mora biti kratek;

- vsebovati mora zanimive vsebine, da se obiskovalci na njej dolgo zadržujejo;

- nanjo mora voditi veliko dobrih povezav;

- na optimizacijo spletne strani posredno vpliva tudi plačljivo oglaševanje.

Učinki dobre optimizacije se lahko poznajo že po 14. dneh ali pa šele po enem letu.

Google AdWords oglaševanje

Google oglaševanje vam omogoča, da vašo spletno stran potisnete na vrh rezultatov v Google iskalniku tudi, če stran ni dobro optimizirana. Vsekakor pa svetujem, da pred začetkom oglaševanja poskrbite za dobro vsebino in strukturo na vaši spletni strani. Ni namreč dovolj, da ste nekoga na vašo stran le pripeljali, sedaj mu morate produkt še prodati!

Oglasi v iskalnem omrežju nam lahko hitro prinesejo dobre rezultate, ker ciljamo na ljudi, ki so v fazi nakupa ali informiranja o produktu.

AdWords ne omogoča samo oglaševanja v iskalniku (Search Network), oglase lahko kreirate tudi v prikaznem omrežju (Display Network).

Oglasi v prikaznem omrežju ne pripomorejo samo k direktni prodaji, ampak tudi h grajenju prepoznavnosti vaše blagovne znamke ali produkta.

Prikazno omrežje nam tudi omogoča, da obiskovalce naše spletne strani ponovno spomnimo na nas, da se vrnejo in opravijo nakup, če ga še niso. Veliko obiskovalcev spletne strani se na strani najprej informira, potem pa si ponudbo morda ogledajo še pri konkurenci, se posvetujejo ali pa že malo pozabijo ... Spomnite jih, naj pridejo nazaj! Tudi vi se verjetno za nakup kolesa ali obisk počitnic ne odločite čez noč, ampak raziskujete in iščete vam najprimernejšo ponudbo.

Facebook

Facebook nam omogoča, da si na svoji Facebook Strani (Page, ne osebni profil) gradimo bazo sledilcev, ki so zainteresirani za naše produkte. 

Uporaba Facebook omrežja je sicer enostavna, vendar pa oglaševanje ni ravno mačji kašelj. Na Facebooku gledamo, všečkamo in delimo predvsem stvari, ki so nam poznane, so nam všeč, nas inspirirajo, nas nasmejijo, imajo neko zgodbo.

Je pa Facebook super, ker ima zelo dobro profilirane uporabnike in to lahko izkoristimo za uspešno oglaševanje na tem omrežju. Dobro definirana ciljna publika nam omogoča, da oglase prikazujemo osebam glede na starost, spol, lokacijo, intres, ciljamo lahko le na starše, samske osebe ...

Novice/Blog

Obljavljanje novic ali bloga nam pomaga, še posebej če želimo naše obiskovalce informirati in podučiti o produktih, ki jih prodajamo.

To niso vsi mehanizmi za izboljšanje obiska na vaši spletni strani in pospeševanje prodaje, so pa v večini pomembnejši.

Drugi mehanizmi, ki jih poznamo, so Twitter, Instagram, email marketing, Pinterest ... 

Na spodnji sliki si poglejte, katerih se lahko lotite sami, pri katerih pa se vam bolj splača poiskati pomoč strokovnjakov. Pomembno se je vprašati, ali ni v nekaterih primerih bolje plačati strokovnjakom, naš čas pa nameniti nečemu drugemu.

 
Izdelava spletne trgovine
Piškotki za analitiko
Ti se uporabljajo za beleženje analitike obsikanosti spletne strani in nam zagotavljajo podatke na podlagi katerih lahko zagotovimo boljšo uporabniško izkušnjo.
Piškotki za družabna omrežja
Piškotki potrebni za vtičnike za deljenje vsebin iz strani na socialna omrežja.
Piškotki za komunikacijo na strani
Piškotki omogočajo pirkaz, kontaktiranje in komunikacijo preko komunikacijskega vtičnika na strani.
Piškotki za oglaševanje
So namenjeni targetiranemu oglaševanju glede na pretekle uporabnikove aktvinosti na drugih straneh.
Kaj so piškotki?
Z obiskom in uporabo spletnega mesta soglašate z uporabo in beleženjem piškotkov.V redu Več o piškotkih