AI: Kakšen je vpliv umetne inteligence v hotelski industriji?

Datum objave: 12. 12. 2023

Čas branja: 5 min

Temelj uspeha v hotelski industriji je uporabniška izkušnja gosta, ki dandanes ne zahteva zgolj udobne postelje in kakovostne hrane, temveč visok nivo odzivnosti in personalizacijo storitev. Tu se je v zadnjih letih v igro vključila umetna inteligenca (AI), ki je izkušnjo gostov dvignila na povsem nov nivo. Vas zanima, kako je ta revolucionizirala hotelsko industrijo in kako so jo v poslovanje vključile najbolj uspešne hotelske verige na svetu?

AI v hotelski industriji

Kje vse opažamo vpliv umetne inteligence?

1. Učinkovitost poslovanja

Umetna inteligenca je močno vplivala na učinkovitost hotelskega poslovanja. Tradicionalno fizično poslovanje na recepciji, odgovarjanje klicev in zaposlovanje izkušenih oseb za precej zamuden pregled prijavitvene dokumentacije počasi izginja. Zgoraj omenjeno so nadomestili chatboti, ki na enkrat lahko ugodijo večjemu številu gostov. S svojo zmožnostjo odgovarjanja na spletna vprašanja gostov močno znižujejo pritisk na osebje, zaposleno na recepciji. Ne pozabimo na uvedbo samoprijave, ki je dobesedno izničila problem zamude gostov in pozne prijave v hotel.

2. Upravljanje prihodkov

Napredne tehnologije so zaslužne tudi za racionalizacijo upravljanja prihodkov. Celovit pogled nad denarnim tokom ni bil še nikoli lažji, doseganje optimalnih tržnih cen še nikoli hitrejše, poročanje informacij na OTA kanalih še nikoli enostavnejše, priložnost uporabe naprednih orodij za optimizacijo dobička pa še nikoli bližje.

3. Personalizirana uporabniška izkušnja

Orodja, podprta z umetno inteligenco, omogočajo personalizacijo komunikacije z gosti, kar pa seveda vodi v izboljšanje uporabniške izkušnje in večjo zvestobo gostov. Gostom lahko pošiljate personalizirana sporočila in ponudbe ter jih tako pritegnete k ponovnemu obisku vašega hotela. Personalizacija pa se ne konča le pri imenu in interesih gosta – gosti namreč prihajajo s celega sveta in govorijo različne jezike. S pomočjo inteligentnih chatbotov lahko gostom zagotovimo rezervacijo v večih jezikih in se na lestvici zadovoljstva uporabnika povzpnemo še višje.

4. Obdelava podatkov

V morju turističnih ponudnikov je za izstopanje vaše nastanitve ključnega pomena marketing – vemo pa, da za uspešnimi marketinškimi storitvami stoji dobro poznavanje ciljne skupine gostov. Umetna inteligenca nam omogoči učinkovitejšo obdelavo podatkov, saj iz obilice informacij hitro izlušči najdragocenejše – te omogočijo segmentacijo gostov glede na različne dejavnike, npr. preference glede sob in podobno. Lahko rečemo, da so podatki o gostih dandanes “zlata vredni”, AI pa nam na področju njihove obdelave močno olajša delo in omogoči doseganje uspešnejših poslovnih številk.

Poglejmo nekaj primerov uspešne izrabe AI v praksi

Rokovanje z AI robotom

Uspešne prakse uporabe umetne inteligence v hotelirstvu smo zaznali tako v tujini, kot na domačem trgu. Ena najbolj znanih svetovnih hotelskih verig, Hilton Hotels & Resort, je v svoje poslovanje vključila robotskega receptorja, imenovanega Connie. Connie je prisoten na več Hiltonovih lokacijah. Gostom odgovarja na vprašanja o hotelu in jim zagotavlja personalizirana priporočila glede hotelskih storitev ter lokalnih atrakcij. Uporaba umetne inteligence v hotelirstvu je prisotna tudi v Sloveniji. Vedno več turističnih ponudnikov v svoje poslovanje vključuje chatbote, posebne omembe pa je vreden Bled Rose Hotel, ki je v svoje poslovanje vključil robote za strežbo hrane in pijače ter tako olajšal delo preobremenjenemu osebju.

Umetna inteligenca kot pomoč v hotelu

Za uspešnost v hotelirstvu torej ni dovolj zgolj kakovostna ponudba – gostu se je treba posvetiti na povsem drugačnem nivoju. Umetna inteligenca je v hotelirstvu že olajšala določene prakse, nedvomno pa z njeno uporabo panoga lahko pridobi še veliko. Hitrejša obdelava podatkov, personalizirana komunikacija v več jezikih s pomočjo chatbotov in učinkovitejše poslovanje je le nekaj primerov, ki pričajo o tem, da je umetna inteligenca revolucionizirala hotelsko industrijo.

Bi umetno inteligenco v poslovanje želeli vključiti tudi sami, a ne veste kako? Kontaktirajte nas na [email protected] in nam dovolite, da vam pomagamo pri vpeljavi chatbotov in drugih orodij s področja umetne inteligence, ki bodo olajšala vaše poslovanje.

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorju

Lea Žabkar

Lea Žabkar

Project Manager at Forward Agency. I want to experience working with people from my country as well as foreign, by managing projects from many digital aspects. I am honest, dependable and effective, which is shown by the effort I put in my work.

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Key Events – nova sprememba pri Google Analitiki 4
23/04/2024
Forward ima novo podobo – naša rebranding pot
04/04/2024
Vpliv Booking.com Genius programov
03/04/2024

Bodite korak pred konkurenco!

Naše e-novice so zakladnica znanja, katere vam bodo pomagale doseči več rezervacij in povečati vašo dobičkonosnost.