Ali vaša destinacija izkorišča vse prednosti Instagrama?

Instagram ima velik vpliv na to, kako ljudje načrtujejo svoja potovanja. Facebook je objavil podatke, da kar 70 % turistov uporablja Instagram z namenom deljenja svojih potovalnih načrtov, 67 % ga uporablja za iskanje navdiha za nova potovanja, 61 % pa jih na Instagramu išče možne aktivnosti, ko so že v destinaciji. O pomembnosti Instagrama za turistične destinacije torej ni nobenega dvoma. Ali vaša destinacija izkorišča vse možnosti, ki jih ponuja?

V našem blogu preberite 12 nasvetov s praktičnimi primeri iz Slovenije in tujine, ki vam bodo pomagali do še boljše Instagram strategije.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

1. Ne prodajajte, inspirirajte

Instagram je izredno vizualno naravnano orodje, ki omogoča, da s fotografijami in posnetki potencialnim gostom že pred prihodom ponudite uvid v vašo destinacijo. Vaš profil bodo obiskali predvsem v fazi raziskovanja, zato se bolj kot na prodajo nastanitev in aktivnosti osredotočite na inspiriranje. Poudarjajte edinstvene lastnosti vaše destinacije, prikažite spekter aktivnosti, ki jih ponujate, na nakup produktov ali rezervacijo pa jih usmerite nevsiljivo in ne preveč pogosto.

Primer: Instagram profil @travelalberta je objavil serijo 15 story-ev o ponudiku Nordic Spa. V zadnjih dveh so ponudili možnost obiska profila ali spletne strani.

2. Bodite avtetnični

Včasih ima enostaven, s telefonom posnet video večji doseg kot profesionalni video, v katerega ste vložili na stotine evrov; fotografije, ki jih pridobite od turistov v destinaciji pa pogosto dosežejo več všečkov, kot profesionalne fotografije. Zakaj je tako? Uporabniki cenijo avtentičnost. Vedo, da je z dobro montažo in dodanimi učinki vsako destinacijo možno prikazati kot čudovito. Na drugi strani enostavne fotografije in videi pokažejo, da ima destinacija naravne lepote, ki ne potrebujejo učinkov in montaže, da bi navdušile. To seveda ne pomeni, da morate na profesionalne fotografije in videe enostavno pozabiti in uporabljati le amaterske materiale. Poiščite kombinacijo obojih, ki dobro funkcionira za vašo destinacijo.

Primer: Profila @likezadar in @zadar_region predstavljata isto destinacijo. @likezadar objavlja avtentične fotografije, @zadar_region pa profesionalne image fotke. Število všečkov in komentarjev na @likezadar profilu je neprimerljivo večje.

3. Vključite in podpirajte lokalne ponudnike

Zaradi korona virusa je med uporabniki zaživel trend podpiranja lokalnih ponudnikov. Instagram je k temu pripomogel z uvedbo »Support small business« sticker-ja, ki omogoča poseben način omembe profilov malih podjetji. Priključite se trendu tudi vi: predstavite zgodbe različnih ponudnikov preko videov ali daljših objav, pripravite Story objave z njihovih lokacij, organizirajte nagradne igre z njihovimi produkti, kreirajte prilagojene Instagram Guide-e, reciklirajte njihovo vsebino za svoje objave … Možnosti je neomejeno! Podpora lokalnim ponudnikom bo vam prinesla množico materialov za objavo, njim pa izpostavljenost, ki jo v teh časih še kako potrebujejo.

Primer: Radovljica (@visitradolca) je tudi v času korone s serijo objav in story-ev poskrbela za podporo lokalnim gostincem, ki so združeni v skupno zgodbo Okusi Radol’ce.

4. Pri Story-ih uporabite funkcije, ki jih Instagram ponuja

Instagram story-e popestrite s katerim od zanimivih dodatkov. Uporabljajte lokacijo, poigrajte se z GIF-i, dodajte glasbo, zastavljajte vprašanja ali nanje odgovarjajte, zaženite odštevalnik do pomembnih dogodkov, naredite kviz ali anketo … Vse to bo poskrbelo za boljšo interakcijo z uporabniki.

Primer: Kranjska Gora (@kranjskagora) je v seriji story-ev na temo Planice 2021 uporabila precej dodatkov.

5. Spoznajte Instagram Guides

Že poznate Instagram Guides? Ta nov način kuriranja vsebine na Instagramu je bil v originalu ustvarjen posebej za turistični sektor. Omogoča razporejanje slik in videov, ki jih naložijo uporabniki, v različne inspirativne sezname lokacij, namigov in predlogov. Dodajo se tudi lastni naslovi in opisi. Instagram Guides je odlično orodje za izpostavljanje najbolj priljubljenih točk, skritih kotičkov, lokalnih ponudnikov, priljubljenih aktivnosti, zgodovinskih točk in ostalih atrakcij. V Guide lahko pretvorite vaše že obstoječe bloge ali pa kreirate povsem nove sezname. Po objavi Guide delite na vaših story-ih. Pomanjkljivost Instagram Guides je, da zaenkrat še ne omogoča merjenja različnih statistik, vendar pričakujemo, da bo z razširitvijo uporabe te nove funkcije prišlo tudi do dopolnitev na tem področju.

Primer: Dolina Soče (@socavalley) in Stockholm (@visitstockholm) sta že začela z uporabo guide-ov.

6. Pozabavajte se z Instagram Reels

Tudi Instagram Reels je razmeroma nova funkcija, ki so jo razvili predvsem kot odgovor na vedno bolj priljubljeno platformo TikTok. V sklopu Reels se objavljajo kratki, do 15-sekundni videi, ki se snemajo direktno v aplikaciji, doda pa se jim lahko tudi glasbo, efekte, GIF-e in ostalo. Seveda lahko kratke posnetke vnaprej pripravite tudi z drugimi orodji in jih potem naložite na Reels, vendar v tem primeru pazite, da bodo v pravem formatu. Posnetki se po objavi pojavijo v vašem Feedu in na posebnem delu Instagrama. Glede vsebine posnetkov ste lahko zelo sproščeni in inovativni. Objavljajte čim več in testirajte kakšna vsebina najbolje deluje za vašo destinacijo.

Primer: Profil Evropske komisije za potovanja (@visit_europe) je v kratkih posnetkih združil čudovite prizore in inspirativna besedila.

7. Sledite trendom

Sledite svetovnemu dogajanju in viralne dogodke in vsebine na zabavne načine uporabite sebi v prid. Take objave imajo velik potencial, da dosežejo ogromno število ljudi.

Primer: Profil destinacije Kerala (@keralatourism) je izkoristil popularni meme Bernieja Sandersa, ki je nastal na inavguraciji predsednika Bidena. Na podlagi njihove objave je izšel celo članek v časopisu.

8. Pokažite svojo inovativnost s posebnimi efekti

Ste že zasledili različne zanimive efekte, ki jih uporabniki dodajajo na svoje Story-e? To so na primer okvirji, ki se pojavijo okoli njihovega obraza, kvizi, ki jim določijo neko lastnost, posebne osvetlitve in podobno. Gre za malo naprednejše orodje, ki se ga lahko poslužite, če želite izstopati med ostalimi destinacijami. Pri izdelavi boste verjetno potrebovali pomoč oblikovalca, o obstoju efekta pa boste morali na različne načine obvestiti vaše sledilce in obiskovalce v destinaciji, da ga bodo sploh začeli uporabljati. Efekti se sicer pojavijo tudi na posebnem zavihku na vašem profilu.

Primer: Sydney (@sydney) je pripravil odličen efekt, ki uporabnike virtualno preseli na več različnih lokacij v Sydneyu.

9. Izkoristite swipe up button

Izkoristite Instagram za povečevanje obiska vaše spletne strani. Promovirajte vaše blog objave, novice, vstopnice, atrakcije in podobno s pomočjo Swipe up funkcije v story-ih, ki uporabnika pelje na izbrano podstran na vaši spletni strani.

Primer: Ferski otoki (@visitfaroeislands) so našli način, kako s pomočjo story-ev s kulinarično tematiko tudi v času z manj potovanji pripeljati promet na spletno stran.

10. Daljše videe dodajte na IGTV

Ko načrtujete nove video materiale, ne pozabite na IGTV. Idealni format je 1080 x 1920 px (tako kot Story), možno pa je naložiti tudi videe v drugih formatih. Predogled naloženega videa lahko objavite tudi na vašem Feed-u, vendar pazite na morebitno besedilo oz. pomembne elemente, saj je predogled na voljo le v razmerju 4:5. Tematika videov na IGTV je lahko zelo različna – promocijski videi, intervjuji, recepti lokalnih jedi …

Primer: Dolina Soče na ima v svoji IGTV zbirki že kar nekaj videoposnetkov z velikim številom ogledov.

11. Obogatite vašo vsebino s tematskimi story-i

Vsakodnevno objavljanje story-ev lahko postane malo monotono. Popestrite vašo vsebino s tematskimi story-i. Izberite določeno temo in v določenem dnevu ali celo tednu objavljajte story-e s to tematiko.

Primer: Islandija (@inspiredbyiceland) redno objavlja serije story-ev. V tem primeru je na pot do Zahodnih fjordov poslala fotografa Benjamina Hardmana (@benjaminhardman), ki je poskrbel za delitev prekrasnih prizorov in utrinkov s poti.

12. »Instant influencerje« zamenjajte z ambasadorji

Vse pogosteje so del Instagram strategij tudi influencerji, ki pridejo za par dni v destinacijo, objavijo nekaj story-ev in objav, nato pa so že na poti v naslednjo destinacijo. Seveda vam tudi to lahko prinese določeno izpostavljenost, vendar je smiselno razmisliti o malo drugačnemu pristopu. Najdite ambasadorje, ki so povezani z vašimi ciljnimi publikami in skupaj z njimi oblikujte načrt, ki bo omogočil, da bodo njihovi sledilci vašo destinacijo spoznali podrobno, v več letnih časih in na način, ki jih bo prepričal, da je vredna obiska.

Primer: Ustreznega primera nismo našli. Morda pa prav vaša destinacija postane primer dobre prakse.

Vas zanima še več o upravljanju Instagram računa za turistične destinacije? Potrebujete pomoč pri pripravi strategije? Želite več sledilcev? Vas zanima kako bi lahko povečali interakcijo z uporabniki?

Kontaktirajte nas in skupaj bomo našli način za izboljšanje Instagram profila vaše destinacije.​

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Kako je Booking.com pridobil tržni delež v času, ko smo bili vsi v izolaciji?

September 6, 2021

Kako začeti z oglaševanjem na Facebooku in Instagramu?

July 27, 2021

31 SEO nasvetov za pisanje besedil

May 28, 2021