Marketing turističnih destinacij in nastanitev v prazničnem času
Datum objave: 09.12.2024
Čas branja: 17 min
Božični in novoletni prazniki so dobra priložnost, da povečate obisk, ustvarite nepozabne izkušnje in povečate prepoznavnost vaše destinacije. S pravo strategijo lahko izkoristite ta čas za večjo zasedenost nastanitev in višje prihodke.
Ali ste vedeli, da glede na raziskavo Evropske turistične komisije kar 73 % Evropejcev načrtuje potovanja med oktobrom 2024 in marcem 2025? Še posebej mlajše generacije pa iščejo manj obiskane destinacije in edinstvene doživetja. Praznična sezona prinaša vrhunske priložnosti za turizem, saj obiskovalci iščejo edinstvena doživetja in pomembno je, da se na ta čas pripravite z ustrezno strategijo!
Ta praznični čas lahko izkoristite tako, da ustvarite posebne, praznično obarvane pakete, ki bodo obiskovalcem omogočili nepozabna doživetja ali pa jih presenetite z zimsko obarvano ponudbo in popusti. V tem blogu bomo z vami delili ključne strategije, ki vam bodo pomagale izkoristiti potencial prazničnega turizma in pritegniti več obiskovalcev.
Ponudite božično tematske pakete
V času božičnih praznikov in zimskih počitnic, se gostje pogosto odločijo za paketne ponudbe, saj jim ponujajo številne prednosti, kot so enostavnejše rezervacije, finančna zaščita in brezskrbnost. Če v vaši ponudbi še ne nudite tematskih paketnih ponudb, razmislite o tej možnosti, saj po raziskavi Loveholidays, kar 41 % gostov raje izbere točno tak tip ponudbe.
Te ključne razloge je smiselno upoštevati pri ustvarjanju božičnih in zimskih paketov, saj boste le s pravimi paketi poskrbeli, da bodo gostje v njih prepoznali zanimive, varne in cenovno dostopne počitnice.
Primeri uspešnih paketov vključujejo:
- Ogledi prazničnih sejmov: Nemčija je znana po svojih čarobnih božičnih sejmih, kjer turizem v Berlinu ponuja paket »Praznični sejmi in mestne luči«. Ta paket omogoča obisk zgodovinskih sejmov, kot so tisti na Gendarmenmarktu in Alexanderplatzu, ter uživanje v ogledu svetlobnih instalacij in prejemanju popustov za muzeje. Podobno božično vzdušje ponuja Salzburg s paketom »Adventna pravljica«, ki vključuje obisk znamenitega Christkindlmarkta v središču mesta, sejma pri gradu Hohensalzburg, praznično vožnjo s kočijo po mestnih ulicah in degustacijo domačih božičnih piškotov ter kuhanega vina (Glühwein).
- Zimski pustolovski paket: Na Finskem Visit Lapland ponuja paket »Božič na arktičnem krogu«, ki vključuje vožnje s sanmi, opazovanje severnega sija in nastanitev v toplih brunaricah. Ta paket je še posebej priljubljen med družinami, saj ponuja pravljično izkušnjo za vse generacije. Tudi na Aljaski lahko doživite izjemno zimsko pustolovščino s paketom »Zimska pustolovščina ob severnem siju«, ki vključuje vožnje s psi, opazovanje severnega sija, sprehode po ledenih pokrajinah ter edinstvene oglede gorskih območij z vožnjami s helikopterjem.
Za še večjo privlačnost lahko uporabite besede, kot so “samo za omejen čas”, “doživite čarobnost praznikov s posebnimi zimskimi akcijami!” ali “ekskluzivna božična ponudba”, kar bo povečalo občutek nujnosti in spodbudilo hitrejše rezervacije.
Prilagojene praznične ponudbe in popusti za domače goste
V zadnjih letih je domače potovanje postalo ključni steber turizma, saj ga je pandemija prisilila v ospredje, kjer je ostalo tudi v času po njej. Zaradi višjih stroškov in negotovosti, povezanih z mednarodnimi potovanji, so potniki vse bolj usmerjeni k raziskovanju lastne dežele. Pričakuje se, da bo domače potovanje do leta 2030 predstavljalo kar 70 % vseh izdatkov za turizem (McKinsey & Company). To odpira nove priložnosti za turistične ponudnike, ki lahko z inovativnimi in prilagojenimi prazničnimi ponudbami ter privlačnimi popusti pritegnejo in obdržijo domače goste, hkrati pa prispevajo k trajnostnemu razvoju turizma.
Kaj to pomeni za ponudnike?
Pripravite privlačne praznične pakete, ki bodo ciljno usmerjeni na domače goste. Ponudite ugodnosti, kot so popusti na nočitve, brezplačni zajtrki ali posebni bonusi, kot je dostop do wellnessa. Dodajte še personalizirane storitve, ki prinašajo praznično vzdušje in ustvarjajo nepozabne trenutke. Slovenci cenimo pristnost, lokalno tradicijo in povezanost z naravo ter skupnostjo, zato je ključnega pomena, da ponudba odraža te vrednote. Tukaj je nekaj konkretnih idej za regije po Sloveniji:
Gorenjska
Ponudite brezplačno izposojo drsalk na Bledu ali organizirajte otroške delavnice v Kranjski Gori. Znotraj nastanitve pripravite tematske večerje in delavnice peke prazničnih slaščic ter sobne dekoracije, ki gostom pričarajo praznično vzdušje.
Primorska
Primorska s svojo milejšo klimo ponuja povsem drugačno praznično vzdušje. Mesta, kot sta Koper in Piran, so praznično okrašena in vabijo z adventnimi sejmi ter svetlobnimi spektakli. Praznično doživetje ob morju lahko obogatite s kulinaričnimi večeri z morskimi dobrotami, tematskimi čajankami ali otroškim lovom na zaklad v zgodovinskih ulicah Pirana.
Štajerska
Na štajerskem se v zimskem času prepletajo vinska in termalna doživetja. Gostom ponudite praznične vinske ture po vinorodnih gričih, ki vključujejo degustacijo lokalnih vin in jedi, kot so potica in koline. V Mariboru in na Ptuju pa lahko doživijo čar božičnih sejmov ali nočno kopanje v praznično okrašenih termalnih bazenih. Za piko na i lahko organizirate božični koncert v eni izmed vinskih kleti, kar bo zaokrožilo njihovo praznično izkušnjo.
Dolenjska
Ponudite vožnje z vlakcem po Novem mestu in obisk živih jaslic. Znotraj nastanitev organizirajte delavnice pletenja ali izdelovanja okraskov ter večere z ljudsko glasbo.
Prekmurje
Prekmurje pa slovi po svojem umirjenem vzdušju in sprostitvenih možnostih. Gostje bodo uživali v termalnih wellness paketih z aromatičnimi masažami in božičnim vzdušjem v bazenih. Za bolj kulturno noto jih povabite na ogled božičnih jaslic v cerkvah in na vaseh ali pa na kulinarične delavnice, kjer bodo spoznali skrivnosti prekmurske gibanice in prazničnih likerjev.
Koroška
Koroška ponuja čarobne zimske aktivnosti v naravi, kot so drsanje na jezerih in sankanje po gozdnih poteh. Vesele praznike lahko popestrite z obiskom tradicionalnih božičnih tržnic, kjer lokalni obrtniki ponujajo unikatne izdelke. Za družine lahko pripravite vožnje s konjsko vprego ali otroške delavnice, kjer se otroci naučijo izdelovati zimske okraske.
Pomurje
Pomurje je znano po svoji termalni ponudbi, ki vključuje božične wellness pakete z masažami in sproščanjem v termalnih bazenih. Gostje se lahko udeležijo ogledov božičnih prireditev v lokalnih krajih, ki vključujejo kulturne nastope in koncertne večere. V nastanitvah poskrbite za sproščanje z wellness storitvami, kot so savne in aromaterapija, ter tematske večerje s prekmurskimi specialitetami in lokalnimi vinami.
Osrednjeslovenska regija
Ljubljana se pozimi spreminja v praznično pravljico z božičnimi sejmi, svetlobnimi instalacijami in glasbo. Gostom ponudite tematske oglede mesta, obisk muzejev z božičnimi razstavami ter čajanke v lokalnih kavarnah. V nastanitvah pripravite tematske sobe, večerje z lokalnimi specialitetami, udobne kotičke ob ognju s kuhančkom in sproščanje ob svečah za ustvarjanje prazničnega vzdušja.
Za še večji učinek ponudite darilne bone, ki postajajo vse bolj priljubljeni. Ti omogočajo gostom, da kupijo izkušnjo za svoje bližnje, hkrati pa predstavljajo odlično priložnost za takojšnje povečanje vašega denarnega toka.
Prednosti darilnih bonov so številne in jih je vredno izpostaviti:
- Povečana fleksibilnost za goste: Ponudba darilnih bonov gostom omogoča svobodo izbire termina in vrste storitev, kar povečuje zadovoljstvo in privlačnost vaše ponudbe. To pomeni, da boste privabili širši spekter strank, ki iščejo prilagodljive možnosti za obdarovanje svojih bližnjih.
- Brez tveganja za odpovedi: Ker bonov ni mogoče preklicati, zmanjšujete tveganje za nenadne odpovedi in prazne rezervacije. To vam pomaga bolje načrtovati in optimizirati kapacitete, kar prispeva k večji stabilnosti in napovedljivosti prihodkov.
- Možnost navzkrižne prodaje: Darilni boni vam omogočajo enostavno prodajo dodatnih storitev, kot so večerje, wellness tretmaji ali posebne aktivnosti. To povečuje vrednost vsakega bonusa in omogoča povečanje povprečne porabe na stranko, kar pozitivno vpliva na vaš dobiček.
- Element presenečenja: Darilni boni so idealno darilo, ki vnaša element presenečenja in zadovoljstva. Stranke bodo z veseljem obdarovale svoje bližnje z doživetjem, kar povečuje vašo prepoznavnost in ugled. Ponudba darilnih bonov je prilagodljiva in primerna za različne priložnosti, kar pomeni, da bo vaša storitev priljubljena tako ob praznikih kot ob drugih posebnih trenutkih.
- Enostavna izbira darila: Ponudba darilnih bonov vam omogoča, da ponudite rešitev, ki olajša izbiro darila za vaše stranke. Tako se lahko osredotočite na goste, ki iščejo enostavno, a osebno darilo, brez potrebe po dodatnem usklajevanju ali prilagajanju storitev.
- Izboljšanje denarnega toka: Darilni boni so odlična priložnost za takojšnji priliv sredstev v vaše podjetje. Kupci pogosto kupujejo darilne bone vnaprej, kar vam omogoča večji denarni tok, še posebej v sezonskih ali počasnejših obdobjih. Na primer, hotel, ki se v poletnih mesecih polni, lahko v zimskem času proda darilne bone za prihodnje bivanje. To mu omogoča, da zagotovi prihodke, ko ni velike sezone, kar pomaga pri kritju operativnih stroškov in omogoča vlaganja v izboljšave, kot so obnova sob ali nadgradnja storitev.
Darilni boni so zato odlična strategija za povečanje prodaje, povečanje zadovoljstva strank in stabilizacijo vašega poslovanja. Poleg tega so odlično orodje za gradnjo dolgoročnih odnosov z obstoječimi in novimi gosti, ki se vedno znova vračajo po izkušnje, ki ste jih omogočili.
Ustvarite praznično vsebino, ki bo ljudi spodbudila, da vas obiščejo
Praznični čas je popoln trenutek za ustvarjanje vsebine, ki spodbuja željo po raziskovanju in potovanju. Ključ do uspeha? Družbena omrežja! Po raziskavi ValuePenguinje 60 % ljudi pri izbiri destinacije uporabilo družbena omrežja, pri čemer je Facebook najpogosteje izbrana platforma, sledita pa Instagram in YouTube. Pri tem je še posebej pomembno, da se osredotočimo na vsebine, ki prikazujejo praznične aktivnosti in unikatne zimske dogodivščine.
- Primer z družbenih omrežij: Visit Quebec City vsak december izvaja kampanjo »Odštevanje do božiča«, kjer dnevno objavljajo fotografije zasneženih ulic, božičnih lučk in lokalnih prazničnih jedi. To vzbuja navdušenje in prikazuje edinstveno zimsko vzdušje mesta.
- Blog strategija: Turistična organizacija na Dunaju objavlja podrobne prispevke o božičnih sejmih, z nasveti o obveznih stojnicah in najboljših sezonskih jedeh. Prav tako predstavljajo lokalne vpoglede v kulturne tradicije, kar mednarodnim turistom pomaga pri načrtovanju nepozabne izkušnje.
Izpostavite lokalne tradicije za diferenciacijo destinacije
Popotniki vedno iščejo pristne in edinstvene izkušnje, zato je izpostavljanje lokalnih prazničnih tradicij ključnega pomena za diferenciacijo destinacije. Tradicionalni božični sejmi in posebne praznične aktivnosti omogočajo destinacijam, da se izpostavijo in ponujajo nekaj, kar je značilno za njihovo kulturo.
- V Barceloni na primer promovirajo “Fira de Santa Llúcia”, božični sejem, ki sega v leto 1786, kjer obiskovalci doživijo katalonske praznične običaje, kot so tradicionalne božične sladice in edinstvene dekoracije, kot je “Caga Tió”, ki je priljubljen božični lik. Takšne prireditve ponujajo obiskovalcem avtentično kulturno izkušnjo.
- Na Japonskem vsako leto v božičnem času približno 3,6 milijona japonskih družin praznuje s Kentucky Fried Chicken, ki se je uveljavilo kot del vsesplošne praznične tradicije. KFC-jev posebni “Christmas Party Barrel” je postal priljubljena izbira za božični večer, kar odlično ponazarja, kako lahko inovativne trženjske strategije oblikujejo nove praznične običaje.
Izpostavljanje teh lokalnih tradicij pomaga destinacijam, da se ločijo od konkurence, saj popotnikom ponujajo edinstvene in avtentične izkušnje. Raziskava Booking.com kaže, da 73 % popotnikov daje prednost destinacijam, ki ponujajo takšne izkušnje.
Spodbujajte vsebino, ustvarjeno s strani uporabnikov, za ustvarjanje občutka skupnosti
Vsebina, ki jo ustvarijo uporabniki (UGC), ima pri privabljanju turistov velik učinek, saj se kar 86 % ljudi odloča za določene destinacije prav na podlagi te avtentične vsebine. Poleg tega približno 60 % potnikov meni, da so prispevki, ki jih delijo drugi popotniki ali domačini, najvplivnejši dejavnik pri njihovih odločitvah (Stackla).
Destination Canada: Found in Canada
Ta kampanja se je osredotočala na vsebine, ki jih turisti in domačini že delijo na socialnih omrežjih o Kanadi. Namesto, da bi ustvarili lastno promocijsko gradivo, so uporabili več kot 2.500 slik in videoposnetkov z družbenih omrežij ter jih sestavili v privlačne promocijske videe. V enem tednu je kampanja dosegla več kot 3 milijone ogledov, kar je povečalo zanimanje za Kanado kot turistično destinacijo (CrowdRiff)
Loews Hotels: #WelcomingYouLikeFamily
S hashtagom #TravelForReal in kasneje #WelcomingYouLikeFamily so goste spodbudili, da objavljajo fotografije svojih izkušenj v hotelih Loews. Te slike nato hotel uporablja na svojih kanalih za pristnejšo predstavitev, kaj gostje resnično doživljajo. S tem so povečali avtentičnost svoje blagovne znamke in krepili vezi z obiskovalci (Meltwater).
Takšne strategije ne samo, da povečujejo družbeni vpliv, ampak tudi širijo prepoznavnost destinacije. Na primer, uporaba ključnika, kot je #ChristmasIn[VašaDestinacija], ustvarja priložnosti za povezovanje z občinstvom, kar je še posebej pomembno v prazničnem času, ko ljudje iščejo edinstvene in avtentične izkušnje.
Izpostavite last-minute ponudbe in hitre razprodaje
Praznični čas je pogosto povezan s spontanim načrtovanjem potovanj. Po podatkih AdTheorent je več kot polovica rezervacij v prazničnem obdobju opravljenih v zadnjem trenutku na mobilnih napravah, kar kaže na rastoč trend last-minute potovanj. S kratkoročnimi popusti in promocijami lahko spodbudite hitrejše odločitve, še posebej pri ponudbah za lete, nastanitve ali dogodke.
Na primer, v decembru mnogi hoteli in Airbnb gostitelji v evropskih mestih, kot so Pariz in Kopenhagen, ponujajo posebne last-minute cene za božični čas.Za uspešne last-minute ponudbe je priporočljivo redno obveščanje prek družbenih omrežij in e-pošte. Dodajte občutek nujnosti z izrazom, kot sta »Samo še nekaj prostih mest!« ali »Omejena časovna ponudba!«.
Povežite se z vplivneži za praznične kampanje
Sodelovanje z vplivneži je lahko zelo učinkovit način za širjenje dosega in povečanje vpliva prazničnih kampanj. Po podatkih Influencer Marketing Hub podjetja v povprečju zaslužijo 5,20 € za vsak 1 € vložen v vplivneški marketing, kar dokazuje visoko donosnost tega pristopa. Vplivneži s svojimi osebno obarvanimi zgodbami in vsebinami pritegnejo širše občinstvo, kar povečuje prepoznavnost destinacije in spodbuja obiskovalce, da izkusijo destinacijo iz prve roke.
- Uspešna kampanja z vplivneži: Švedska turistična organizacija pogosto sodeluje z mikro vplivneži med prazničnimi meseci, da delijo svoje izkušnje o švedski božični večerji “Julbord” (švedska božična večerja) ali o zimskih aktivnostih v Stockholmu. S tem ustvarijo pristne in vključujoče vsebine, ki dosegajo globalno občinstvo ter povečajo angažma na platformah, kot sta Instagram in YouTube.
Vplivneži s svojimi osebno obarvanimi zgodbami in izkušnjami prispevajo k ustvarjanju realističnih in privlačnih prikazov destinacij, kar povečuje možnost, da sledilci razmislijo o obisku teh krajev med prazniki.
Organizirajte virtualne praznične dogodke
Zanimanje za virtualne potovalne izkušnje se je v zadnjih letih močno povečalo, zlasti zaradi tehnološkega razvoja in večje prilagodljivosti potrošnikov na digitalne platforme. Raziskava podjetja Accenture iz leta 2022 je pokazala, da je kar polovica potrošnikov po vsem svetu pripravljena kupiti ali že uporablja virtualne potovalne izkušnje, kot so virtualni ogledi destinacij ali hotelski obiski. Zanimanje je še posebej izrazito med mlajšimi generacijami; približno 55 % milenijcev kaže zanimanje za virtualne potovalne izkušnje.
Za praznični čas je Strasbourg priredil “virtualni božični sejem”, ki je bil prenos z vsemi božičnimi lučkami, glasbo v živo in pogovori z razstavljavci. V prvem letu je ta dogodek privabil več kot 20.000 gledalcev in tako povečal zanimanje za prihodnje obiske na tej priljubljeni destinaciji.
Uporabite retargeting kampanje za stare obiskovalce
Retargeting kampanje so izjemno učinkovite pri spodbujanju ponovnih obiskov. Po raziskavah Adobe so oglasi za retargeting dvakrat bolj konverzijski kot običajni prikazni oglasi. Ko pošljete personalizirana praznična sporočila ali posebne božične popuste obiskovalcem, jih ne samo spomnite na pretekle pozitivne izkušnje, ampak jih tudi spodbujate k rezervaciji novih izletov.
Z dobro ciljanimi, sezonskimi oglasi ustvarite občutek nujnosti in pričakovanja božičnih ponudb, ki jih prejšnji obiskovalci ne bodo želeli zamuditi.
Optimizirajte mobilno izkušnjo za hitro in enostavno rezervacijo
Spletna rezervacija v prazničnem času se vse bolj seli na mobilne naprave. Raziskave kažejo, da so mobilne naprave priljubljen način rezervacij, zlasti med popotniki v času praznikov. Po podatkih portala TravelPerk je leta 2023 kar 48 % popotnikov uporabljalo mobilne naprave za raziskovanje destinacij, 47 % za primerjavo cen prevozov in nastanitev ter 40 % za rezervacijo letov in hotelov.
Pričakuje se, da bo trg mobilnih rezervacij v prihodnosti še naprej naraščal, saj mobilne naprave postajajo ključni kanal za rezervacijo potovanj in posledično povečujejo prodajo.
Poskrbite, da vaša spletna stran in rezervacijski sistem omogočata hitro, enostavno in varno rezervacijo ter plačilo, saj boste s tem zmanjšali število opustitev nakupa. Priljubljeni primeri, kot je aplikacija TripAdvisor, dokazujejo, da je enostaven mobilni vmesnik ključ do večje angažiranosti uporabnikov in hitrejših rezervacij, kar povečuje konverzije.
Osredotočite se na praznično vzdušje v vsaki interakciji
Vsaka interakcija z obiskovalci naj izraža toplino in veselje prazničnega časa. Uporaba prazničnega jezika, voščil in sezonskih vizualnih elementov v e-poštnih kampanjah, objavah na družbenih omrežjih ter pri drugih spletnih interakcijah bo okrepila občutek prazničnega vzdušja.
Vaša destinacija naj ne bo le geografski kraj, temveč del praznične zgodbe, ki obiskovalcem obljublja nepozabno doživetje. Z odličnim prazničnim marketingom lahko ustvarite pristno in emocionalno povezavo, ki bo ljudi navdušila, da obiščejo vašo destinacijo.
Zaključek
Praznična sezona je izjemna priložnost za oblikovanje nepozabnih izkušenj in povečanje prepoznavnosti vaše destinacije. Z uporabo strateškega marketinga, kreativnih ponudb in osredotočenosti na praznično vzdušje lahko pritegnete obiskovalce, ki iščejo edinstvena in čarobna doživetja.
Začnite z načrtovanjem vaših prazničnih aktivnosti še danes in ustvarite izkušnje, ki bodo navdušile vaše obiskovalce. Ne pozabite, da je pravočasna promocija ključna – november je idealen čas za začetek, saj boste le tako lahko izkoristili ves potencial praznične sezone.
Kontaktirajte nas in skupaj bomo optimizirali vaše praznične ponudbe ter strategije, ki bodo pripeljale več obiskovalcev in poskrbele za nepozabno zimsko sezono!
Oddajte povpraševanje in se povežite z nami
Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.