Novost na področju varstva osebnih podatkov, ki jo morate urediti v marcu 2024

Datum objave: 4. 3. 2024

Čas branja: 5 min 

V digitalni dobi, ko so osebni podatki postali osrednji del naših spletnih interakcij, je zagotavljanje njihove varnosti postalo ključnega pomena. Evropska unija je s splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR) postavila stroge smernice za obdelavo osebnih podatkov, ki jih morajo upoštevati vsa podjetja, ki delujejo znotraj ali ciljajo na uporabnike v EU. Kot odgovor na novo zakonodajo je tudi Google prilagodil načine zbiranja in obdelave podatkov. V tem blogu bomo razložili vse, kar morate vedeti o novih spremembah in kako implementirati nov Consent Mode V2, Politiko zasebnosti in Politiko piškotkov na vašo spletno stran, da ostanete v skladu z zakonodajo.

Consent Mode V2 - vse, kar morate urediti v marcu 2024

Google
Slika 1: Google

Konec lanskega leta je Google objavil, da bo Consent Mode v2 obvezen od marca 2024 dalje – lastniki spletnih mest, ki poslujete z in v Evropi, pa morate zagotoviti uvedbo sprememb. Implementacija sprememb, ki jih zahteva Google Consent Mode v2, je obvezna, da se ohrani dosledno zbiranje podatkov za analizo delovanja in optimizacije. Neskladnost z Googlovim načinom soglasja v2 lahko povzroči manj učinkovite oglaševalske akcije, saj zbiranje podatkov o uporabnikih ne bo več mogoče.

Kaj je Consent Mode in kakšne so spremembe v Consent Mode V2?

Google Consent Mode je bil razvit, da bi omogočil merjenje konverzij in zbiranje podatkov o uporabnikih spletnega mesta z upoštevanjem izbire soglasja piškotkov obiskovalcev. V primeru, da se uporabnik ne strinja s pravilnikom o piškotkih spletnega mesta Google Consent Mode, omogoči spletnemu mestu, da obnovi izgubljene podatke tako, da zapolni vrzel z modeliranjem. Z drugimi besedami, Google Consent Mode lastnikom spletnih mest in oglaševalcem zagotavlja preprost in avtomatiziran način za spoštovanje zasebnosti uporabnikov, medtem ko še vedno zbira pomembne podatke, kot so vpogledi v aktivnosti uporabnikov spletnega mesta ali uspešnost oglaševalskih kampanj v orodjih, kot so Google Ads, Google Analytics in druga.

Novosti v Google Consent Mode V2

Zaradi nedavnih sprememb in razvoja evropske zakonodaje na področju varovanja osebnih podatkov je bil Googlov Consent Mode posodobljen na način, da dovoljuje uporabo modeliranja podatkov zavoljo remarketinga in ciljnega oglaševanja, saj s tem skladno z novo zakonodajo omogoči zbiranje dragocenih podatkov.

Tisti, ki ne boste implementirali Google Consent Mode V2 do 6. marca 2024, ne boste mogli zbirati nobenih podatkov, povezanih z novimi uporabniki v Združenem kraljestvu in Evropskem gospodarskem prostoru (EGP) prek Googlovih oglaševalskih platform, kot sta Google Ads in Analytics.

To v praksi pomeni, da:

  • Ne boste imeli potrebnih podatkov za izvajanje ponovnega trženja, namenjenega novim uporabnikom v Združenem kraljestvu ali Evropskem gospodarskem prostoru (EGP).
  • Googlov algoritem ne bo imel dostopa do podatkov, potrebnih za natančno sledenje ali predvidevanje vaših konverzij.
  • Imeli boste bistveno manj podatkov za vodenje optimizacije uspešnosti Google Ads oglaševanja.

Kako implementirati Consent Mode V2 na svojo spletno stran?

Korak 1: Preučite dokumentacijo Consent Mode V2 in se seznanite z novimi funkcijami.
Korak 2: Stopite v stik z razvijalcem vaše spletne strani ali uporabite eno od platform za Consent Managment (CMP), ki so podprte s strani Googla za integracijo Consent Mode V2.
Korak 3: Testirajte nastavitve, da zagotovite, da so vse funkcije pravilno implementirane in pa, da uporabnikom omogočite jasno izbiro glede uporabe piškotkov.

Poleg tega boste morali posodobiti svojo Politiko zasebnosti in Politiko piškotkov, da boste zagotovili jasen in točen opis tega, kako boste v prihodnje pridobivali soglasje uporabnikov in ravnali z uporabniškimi podatki (primeri v nadaljevanju).

Kaj mora vsebovati vaša Politika zasebnosti (Privacy Policy), da bo skladna z GDPR?

GDPR
Slika 2: GDPR

Kaj je GDPR?

GDPR je splošna uredba o varstvu podatkov, ki določa minimalne zahtevane standarde, kako naj se osebni podatki zakonito obdelujejo, vključno s tem, kako se zbirajo, uporabljajo in varujejo. Namenjen GDPR-ja je zagotoviti varstvo osebnih podatkov za vse uporabnike.

Elementi, ki morajo biti vključeni v Politiko zasebnosti

Ko zbirate podatke o uporabnikih, GDPR zahteva, da pokažete pravilnik o zasebnosti, ne glede na to, ali upravljate spletno mesto, aplikacijo, e-trgovino ali pošiljate novičnike. Vaša politika zasebnosti mora biti jasna, nedvoumna in lahko dostopna (v večini primerov jo na spletnih mestih vključimo v nogo spletne strani). Vključiti mora naslednje VSAJ elemente:

  • Identiteta in kontakt lastnika spletne strani.
  • Informacije o tem, katere podatke zbirate in kako.
  • Pravna podlaga za zbiranje podatkov.
  • Informacije o namenu zbiranja podatkov.
  • Informacije o tem, kateri subjekti imajo dostop do zbranih osebnih podatkov.
  • Informacije o prenosu podatkov čez meje in varnostnih ukrepih.
  • Informacije o pravicah uporabnikov.
  • Informacije o postopkih obveščanja spremembe politike zasebnosti.
  • Datum začetka veljavnosti politike zasebnosti.

Za vas smo pripravili primer napredne Politike zasebnosti (za ponudnike nastanitev). S tem dokumentom si lahko pomagate pri pripravi lastne Politike zasebnosti. Dokument naj pred objavo temeljito pregleda in dopolni vaš pravni oddelek.

Kaj mora vsebovati Politika piškotkov (Cookie Policy)?

Politika piškotkov
Slika 3: Politika piškotkov

Politika piškotkov je dokument, ki obiskovalcem vaše spletne strani pojasnjuje, kako uporabljate piškotke. Pomembno je, da uporabnike obvestite o piškotkih, ko obiščejo vašo spletno stran, in jim zagotovite podrobne informacije o vaši uporabi piškotkov.

Elementi, ki jih mora vsebovati politika piškotkov

  • Definicija piškotka.
  • Opis, zakaj, kako in s kakšnim namenom uporabljate piškotke.
  • Informacije o soglasju.
    Opis vseh različnih vrst piškotkov na vaši spletni strani in njihova uporaba (npr.
  • Analitični piškotki, oglaševalski piškotki, obvezni piškotki…)
  • Informacije o tem, kako lahko uporabniki nadzorujejo svoje nastavitve piškotkov in možnost nestrinjanja z njimi.
  • Informacije o vašem podjetju in posodobitvah politike.

Kako oblikovati in implementirati Politiko piškotkov na spletno stran?

Politiko piškotkov morate sestaviti tako, da jo ljudje dejansko razumejo. Izogibajte se zapletenim, dolgim in nejasnim stavkom. Pri pisanju pravilnika o piškotkih morate upoštevati naslednje:

  • Jezik v Politiki piškotkov mora biti lahko razumljiv.
  • Uporabnik mora vedeti, za kaj daje soglasje.
  • Politika piškotkov mora biti napisana v vseh jezikovnih različicah spletne strani.
  • Številni pravni organi priporočajo, naj se pravilniki razdelijo na dele, ki jih je mogoče “razgrniti”, kar uporabniku olajša branje in razumevanje vsebine pravilnika.

 

Politiko piškotkov dodajte na lahko dostopno stran na vaši spletni strani (ponavadi se ta nahaja v nogi spletne strani) in jo vključite v vaše pojavno okno za soglasje piškotkov, da bodo uporabniki lahko enostavno dostopali do nje, ko dajo svoje soglasje.

Pridobi primer napredne politike zasebnosti

Toplo priporočamo, da se čimprej lotite implementacije Consent Mode V2, Politike zasebnosti in Politike piškotkov, skladno z zgoraj opisanimi novostmi in poskrbite, da boste še vedno lahko zbirali dragocene podatke o uporabnikih. V kolikor potrebujete pomoč, nas kontaktirajte preko spodnjega obrazca.

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorju

Luka Dakskobler

Luka Dakskobler

Pri podjetju Forward vodim projekte povezane z izdelavo Elementor spletnih strani in SEO optimizacijo.

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Forward ima novo podobo – naša rebranding pot
04/04/2024
Vpliv Booking.com Genius programov
03/04/2024
Razvoj optimizirane storitve analize izražanja genov na osnovi posamezne celice
25/03/2024

Bodite korak pred konkurenco!

Naše e-novice so zakladnica znanja, katere vam bodo pomagale doseči več rezervacij in povečati vašo dobičkonosnost.