OTA kanali so super. Ampak za kakšno ceno?

Datum objave: 18.11.2024

Čas branja: 7 min 

Ste se kdaj vprašali, ali prodajate preko Booking.com po dovolj visoki ceni? V svetu turizma so OTA kanali, kot je Booking.com nepogrešljiv del poslovanja. Omogočajo izjemno spletno vidnost in dostop do širšega kroga gostov, vendar lahko s seboj prinesejo precej visoke skrite stroške. Če niste previdni, se lahko zgodi, da so vaši končni prihodki nižji, kot ste načrtovali. Zato smo pri Forwardu pripravili brezplačni kalkulator, ki vam bo pomagal izračunati, kako popusti in provizije vplivajo na vašo končno prodajno ceno.

Zakaj je uporaba OTA kanalov tako pomembna?

Pripravili smo analizo poletne prodaje pri petih naročnikih. Med 1. junijem in 31. avgustom so OTA kanali poskrbeli za kar 83 % vseh rezervacij, preostalih 17 % pa so predstavljale direktne rezervacije. To potrjuje, da so OTA kanali (še posebej Booking.com) pomembni posredniki, ki poskrbijo za prodajo in vašo vidnost na spletu.

Prikaz deleža rezervacij
Slika 1: OTA kanali vam prinašajo največji delež rezervacij

Trendi na področju poti rezervacije, od začetka iskanja nastanitve do končnega izbora in nakupa se čez leta spreminjajo. Vedno več gostov najprej poišče nastanitev na OTA kanalu, a rezervacijo dokončajo neposredno na spletni strani ponudnika. Naročniki, vključeni v analizo, so v letošnji poletni sezoni dosegli povprečno 20 % prihodka iz direktnih rezervacij, kar je izjemen rezultat. Še bolj impresivno pa je, da se je število teh rezervacij v primerjavi z lanskim letom povečalo za 51,7 %.

Rezervacije na direktnem kanalu
Slika 2: Prihodek na račun direktnih rezervacij se iz leta v leto povečuje.

To je izjemen rezultat, ki dokazuje, da gostje vsako leto bolj zaupajo direktnim kanalom in cenijo dodatne ugodnosti, ki so jih deležni. Kot vidimo v svoji analizi, je tako cena nočitve (ADR) kot cena rezervacije (ABV) višja kot na OTA kanalih. To pomeni, da pri direktnih rezervacijah (2,03 noči) gostje v primerjavi z OTA kanali (1,86 noči) rezervirajo več nočitev. Gostje poleg tega vse bolj cenijo večjo dodano vrednost, kot so praktične informacije, ekskluzivne ponudbe ali osebni stik.

Kako torej ohraniti uspešno prodajo na OTA kanalih, hkrati pa povečati število direktnih rezervacij? Ključno je ravnovesje. Naša analiza kaže, da dobro premišljena strategija na področju OTA kanalov vodi tudi do porasta direktnih rezervacij.

Ustrezna uporaba OTA kanalov za večjo vidnost

Prva faza rezervacije – iskanje nastanitve – se večinoma začne na OTA kanalih. Gostje uporabljajo OTA kanale, ker omogočajo enostavno primerjavo različnih nastanitev. Zaradi praktičnega in interaktivnega pregleda ponudbe so ti izredno pomembni za vidnost nastanitve na spletu. V preteklosti je bilo doseči vidnost na OTA kanalih razmeroma enostavno, danes pa to zaradi velike konkurence postaja vedno težja naloga. Da bi bili bolj izpostavljeni, je pomembno, da uporabite razpoložljiva prodajna orodja, ki so na voljo znotraj OTA kanalov. Sem spadajo članski popusti, mobilni popusti, kampanje, Last minute in First minute popusti.

Ključno je, da algoritem zazna vašo dejavnost, prilagajanje cen ter popuste, in s tem pogosteje izpostavi vašo nastanitev gostu, če ta ustreza njegovim potrebam, izbranim iskalnim filtrom in vzorcem preteklih iskanj (apartma/hotel, kategorija, lokacija, zajtrk, hišni ljubljenček, družinska soba, wellness,…).

Sestevanje Booking popustov
Slika 3: Vključeni popusti se med seboj seštevajo in to morate upoštevati pri načrtovanju prihodka.

Pri svojih naročnikih smo preizkusili različne kombinacije popustov in cenikov ter tedensko prilagajali in optimizirali njihove prodajne strategije. Nekatere taktike so prinesle izjemne rezultate, druge manj. Na primer, na Booking.com je določen čas odlično delovala kombinacija kampanje Getaway deal, Last minute cenika in Genius popusta. Ko pa so rezervacije začele upadati, smo prilagodili strategijo – izključili smo kampanjo in cenik ter uvedli First minute in Last minute popust skupaj z Mobilnim popustom.

Seveda ni vsaka strategija učinkovita za vsak objekt ali vsako lokacijo ob istem času, vendar se je pokazalo, da premišljene prilagoditve na OTA kanalih ne le izboljšajo vidnost, temveč tudi povečajo število direktnih rezervacij. Naši naročniki so s taktično uporabo teh promocijskih orodij dosegli boljše rezultate na OTA in hkrati povečali prihodke iz direktnih rezervacij. To dokazuje, da uspešna strategija ni samo v uporabi OTA kanalov, temveč v pametnem in prilagojenem pristopu.

Delež prihodka in ADR
Slika 4: Primerjava rezultatov lanske in letošnje sezone
Primerjava deleža prihodka
Slika 5: Delež prihodka direktnega kanal se povečuje, od OTA kanala upada
Povprečna cena na dan OTA
Slika 6: Cena na dan (ADR) se povečuje

Premišljena raba popustov

Uporaba popustov in promocijskih orodij je lahko dvorezen meč – lahko vam odlično služijo za izboljšanje vidnosti, po drugi strani pa, če jih ne uporabljate preudarno, bo prodajna cena veliko nižja od načrtovane. Zato je pomembno, da imate popoln nadzor nad tem, kako popusti in provizije vplivajo na končno ceno. Naš brezplačni kalkulator preračuna, kako se popusti seštevajo in kako to vpliva na vašo prodajno ceno, da vaši prihodki ne bodo padli pod mejo rentabilnosti. Pomagal vam bo preračunati končno prodajno ceno in se izogniti nevarnosti, da bo ta nižja od vsote variabilnih stroškov.

Pregled provizij Booking
Slika 7: Z brezplačnim kalkulatorjem preverite dejanski prihodek

Prevzemite nadzor nad svojo prodajno strategijo

Ne prepuščajte svoje prodajne strategije naključju. S premišljeno uporabo prodajnih orodij OTA in natančnim izračunom prodajnih cen boste povečali svoje možnosti za večje število rezervacij in višji dobiček. 

Vas zanima koliko dejansko zaslužite z Booking.com? Izračunajte tukaj!

Vnesite svoj e-mail in prenesite brezplačni Kalkulator dejanskega prihodka na direktnem kanalu in OTA kanalu Booking.com, s katerim boste ohranili nadzor nad svojimi cenami.

Potrebujete pomoč pri prodaji preko lastnih kanalov? Kontaktirajte nas in pomagali vam bomo na vsakem koraku do povečanja direktnih rezervacij!

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorju

Barbara Brus

Zagovornica nastanitvene dejavnosti, ki pri vsakem objektu najde nove potenciale in priložnosti.

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Študija primera: Kako je program zvestobe prispeval k rasti prihodkov
14/10/2024
Storytelling v turizmu – zakaj in kako?
10/10/2024
Jesenske marketinške strategije za nastanitve: 5 načinov za povečanje zasedenosti vašega hotela v jeseni
18/09/2024

Bodite korak pred konkurenco!

Naše e-novice so zakladnica znanja, katere vam bodo pomagale doseči več rezervacij in povečati vašo dobičkonosnost.