E-mail marketing v letu 2023

Datum objave: 22. 2. 2023

Čas branja: 8 min 

Ali se v letu 2023 sploh izplača vlagati v e-mail marketing? Je e-mail marketing res že stvar preteklosti? Kakšni so trendi v e-mail marketingu za turistični sektor v letu 2023? Kako spisati dober novičnik in kaj štejemo pod dobre rezultate? Vse odgovore in še nekaj namigov in trikov smo za vas strnili v današnjem blogu.

Zakaj v letu 2023 vlagati v e-mail marketing?

Kljub porastu družbenih medijev in drugih digitalnih komunikacijskih kanalov ostaja e-mail marketing pomemben del uspešne marketinške strategije. Nagovarjanje preko e-pošte je še naprej eden najučinkovitejših načinov za doseganje in angažiranje vaših potencialnih strank. In to skoraj zastonj! Pri e-mail marketingu namreč ne plačujete porabe, kot denimo pri Facebook ali Google oglasih, plačate le naročnino za platformo, preko katere boste oblikovali vaše e-mail kampanje. Pri Forwardu priporočamo Sendpulse. Tako imate na voljo nov lastni kanal, preko katerega lahko dosegate stranke z zelo prilagojenimi sporočili.

5 razlogov, ki vas bodo prepričali, da preizkusite e-mail marketing

    1. Visoka donosnost naložbe: ena najpomembnejših prednosti je visoka donosnost naložbe (ROI – Return on investment), ki jo zagotavlja e-mail marketing. Glede na zadnje raziskave je povprečna donosnost naložbe v e-poštno trženje 42 USD za vsak porabljen 1 USD. Ta visoka donosnost naložbe je posledica nizkih stroškov pošiljanja e-pošte, zmožnosti ciljanja na določeno občinstvo in merljivih rezultatov, ki jih zagotavlja.
    2. Ciljno trženje: E-poštno trženje vam omogoča pošiljanje prilagojenih in ciljno usmerjenih sporočil določenim segmentom vašega občinstva. To pomeni, da lahko pošiljate sporočila, ki so prilagojena interesom in vedenju vašega občinstva, kar ima za posledico višjo angažiranost in stopnjo konverzije. Zakaj bi nekomu, ki naprimer še nikdar ni bival v vašem hotelu poslali isto vsebino, kot nekomu, ki je že vaša stalna stranka?
    3. Večja vidnost: Za razliko od platform družbenih medijev, ki se zanašajo na algoritme za določanje, katere objave se bodo prikazale uporabnikom, e-mail marketing zagotavlja popoln nadzor nad vašim sporočanjem in vidnostjo. E-poštna sporočila so dostavljena neposredno v e-poštne predale naročnikov, v analitiki pa lahko tudi spremljate, koliko oseb je odprlo in prebralo vaša sporočila.
    4. Podrobna analitika: Platforme za masovno pošiljanje e-mailom imajo podrobno analitiko, ki prikazuje stopnje odpiranja vaših sporočil, razmerja med prikazi in kliki ter druge ključne meritve. Te podatke lahko analizirate in jih uporabite za nenehno izboljševanje e-poštnih kampanj in odločitve, kaj funkcionira in kaj ne, ne določate na pamet, ampak sprejemate odločitve na podlagi podatkov. Več e-mail kampanj, kot boste poslali in več novih stvari, ki jih boste testirali, z boljšimi podatki boste razpolagali. Tako boste nedvomno čez čas dosegali boljše rezultate!
Sendpulse analitika open in click through rate
Slika 1: Primer analitike (Open rate in Click-through rate)

5. Avtomatizacija: S pomočjo avtomatizacije lahko nastavite ciljane e-poštne kampanje, ki se izvajajo samodejno. To ne le prihrani čas, temveč tudi zagotovi, da naročniki prejmejo ustrezna sporočila ob pravem času, kar posledično vpliva na boljše rezultate in več konverzij. Imate podatke o rojstnem dnevu vaših gostov? Nastavite avtomatizirano kampanjo in jih presenetite s personaliziranim sporočilom za njihov rojstni dan.

Kako zastaviti uspešno e-mail marketing kampanjo?

Da bi bila vaša e-mail kampanja kar se da uspešna, morate natančno definirati vaš cilj. Vprašajte se, kaj želite doseči s pošiljanjem določenega sporočila? Je vaš namen, da gost opravi rezervacijo, ga želite informirati o vaših storitvah oz. produktih, želite povečati prepoznavnost vaše znamke? Definiranje jasnega cilja vam bo pomagala strukturirati vsebino in zagotoviti, da je ustrezna za vaše prejemnike.

Vaše sporočilo naj bo kratko, jasno in jedrnato. Pozornost uporabnikov je namreč kratka in nizka, zato svojega občinstva ne obremenjujte s preveč različnimi informacijami. Osredotočite se na eno temo in uporabljajte naslove in podnaslove, ki bo bralcem pomagala pri navigiranju po tekstu. Prav tako naj bo vsebina zanimiva bralcu, ne glede na to, ali gre za izobraževalni, promocijski ali razvedrilni tip vsebine.

Zelo pomembno pa je tudi, da v vaša e-mail sporočila vključite jasen in nedvoumen poziv k dejanju (CTA – Call to action). Vaš CTA določite glede na cilj, ki ste si ga zastavili. Je vaš cilj, da si ogledajo vaše profile na družbenih omrežjih? Da obiščejo vašo spletno stran? Da si ogledajo video? Da opravijo nakup? Uporabite jasen poziv in ustvarite občutek nujnosti, da bralce spodbudite k želenemu dejanju.

Slika 2: Primer jasnega CTA-ja.

Ideje in nasveti za e-mail marketing kampanje za hotele in nastanitve

  • Personalizirajte svoja e-poštna sporočila – svoje goste naslavljajte po imenu in vključite personalizirane informacije, kot je njihovo nedavno bivanje ali želje, da bo e-poštno sporočilo bolj osebno.
  • Ponudite posebne ponudbe in promocije – Izpostavite ekskluzivne ponudbe, kot so popusti na cene sob ali pakete, da naročnike pritegnete k rezervaciji bivanja.
  • Uporabite visokokakovostne slike in videoposnetke – Predstavite vaše storitve vašega hotela s privlačnimi vizualnimi elementi. A pozor! Slike obvezno skompresirajte, saj prevelike datoteke pomenijo preveliko sporočilo, ki ga bodo e-poštni nabiralniki porezali. Pri uporabi videovsebin pa svetujemo, da le te naložite na svoj Youtube kanal in jih v poštna sporočila vključite preko funkcije “embed”.
  • Segmentirajte svoj e-poštni seznam – združite naročnike glede na njihove nastavitve, pretekla bivanja in zgodovino rezervacij, da ustvarite ciljno usmerjene akcije, za katere je verjetneje, da bodo povzročile konverzije. Vaš e-poštni seznam lahko denimo ločite na goste, ki so že bivali pri vas in na tiste, ki še niso. Ločite jih lahko tudi po interesih – gostom, ki so bivali pri vas z namenom kolesarjenja tako pošiljajte vsebine in ponudbe, povezane s športom, tistim, ki so se prišli razvajati v wellness pa lahko denimo obvestite o širitvi vaše spa ponudbe.
  • Spodbujajte ocene gostov – prosite za povratne informacije preteklih gostov in vključite pozitivne ocene v svoja e-poštna sporočila, da zgradite zaupanje in verodostojnost pri svojem občinstvu. Nasvet: v e-mail lahko priložite povezavo iz vašega Google Business profila, tako da se komentarji avtomatsko pojavijo v vašem profilu in jih lahko preberejo vsi uporabniki.

Ideje in nasveti za e-mail marketing kampanje za turistične destinacije in agencije

Poleg segmentacije e-poštnega seznama, uporabe kvalitetnih kreativ in personalizacije.

  • Poudarite edinstvena doživetja – Predstavite, kaj vašo destinacijo/agencijo loči od drugih, kot so edinstveni kulturni dogodki, aktivnosti na prostem, unikatna doživetja ali lokalna kulinarika.
  • Delite lokalne nasvete in priporočila – Ponudite insajderske informacije, kot so točke ali skriti kotički, ki jih radi obiskujejo lokalni prebivalci, svetujte, kje se je najboljšo lokalno hrano… Ljudje cenijo lokalna priporočila in bodo veseli takšnih in podobnih informacij, ki jih ne morejo dobiti s kratkim iskanjem po stričku Googlu.
  • Vključite vsebino, ki so jo ustvarili uporabniki – Predstavite fotografije in zgodbe ter izkušnje preteklih obiskovalcev vaše destinacije/agencije, da ustvarite občutek skupnosti in spodbudite odzivnost bralcev.
  • Ponudite posebne pakete in ponudbe – Ustvarite pakete in ponudbe, ki poudarjajo najboljše, kar lahko ponudi vaša destinacija, na primer potovanje za »lokalne gurmane« ali paket »pustolovščina na prostem«. Takšne promocije pošljite segmentirani bazi, da povišate stopnjo konverzije. Kulinarične tematike tako pošljite tistim, ki so bili v preteklosti zainteresirani za podobne teme, pustolovščino na prostem pa denimo družinam in tistim, zainteresiranim za preživljanje časa v naravi.

Top trendi za e-mail marketing v letu 2023

Top 3 trendi, na katere morate biti pozorni, če se v letu 2023 podajate na pot e-mail marketinga:

  1. Personalizacija je ključnega pomena – kot je bilo že omenjeno v blogu, je personalizacije trend, ki posega v vse tipe marketinga, najlažje jo je pa implementirati prav v e-mail trženje. Ljudje se radi počutijo posebne, in to je točno tisto, kar personalizacija počne. Če ime prejemnika vključite v zadevo ali telo e-poštnega sporočila, lahko povzročite, da se počuti cenjenega, in povečate možnosti, da bo odprl vaše e-poštno sporočilo.
Primer uporabe personalizacije v zadevi e-maila - "Nina, te izkušnje ne smeš zamuditi!"
Slika 3: Primer personalizacije v zadevi e-maila.

2. Optimizacija za mobilne naprave – vsi vemo, da so ljudje ves čas na svojih mobilnih napravah in nič drugače ni, ko gre za preverjanje e-pošte. Poskrbite, da bodo vaša e-poštna sporočila videti odlično in jih bo enostavno brati na manjših zaslonih.

Slika 3: Primer optimizacije za mobilne naprave.

3. Interaktivni elementi – naredite vaše sporočilo bolj privlačno in interaktivno z vključitvijo elementov, kot so GIF-i, videoposnetki, kvizi in ankete. To bo povečalo možnosti, da uporabiki stopijo v interakcijo z vašim podjetjem.

Kako vedeti, ali je kampanja uspešna ali ne?

Kar zadeva stopnje odpiranja (Open rate), je dobro merilo za turistično industrijo približno 20% odprtje. Toda, tako kot pri vseh merilih uspešnosti, se to lahko razlikuje glede na kakovost vašega e-poštnega seznama, segmentacijo in to, kako dobro so vaša e-poštna sporočila ciljno usmerjena. Dobro razmerje med prikazi in kliki (CTR – Click through rate) za turistično industrijo je okoli 2%.

Skratka, e-mail marketing zagotovo ni stvar preteklosti, saj tudi v letu 2023 ostaja dragoceno orodje za turistični sektor, tako destinacije, kot tudi hotele in ostale namestitve, ki pomaga pri povezovanju s strankami, spodbuja rezervacije in ustvarja zvestobo. Čas je torej, da obnovite svoje veščine e-poštnega trženja in začnete načrtovati svojo naslednjo e-poštno kampanjo!

Oddajte povpraševanje in se povežite z nami

Izpolnite spodnji obrazec, mi pa vam bomo poslali ponudbo.

O Avtorju

Šiva Rustja

Šiva Rustja

Marketing entuziastka, ki je vedno na preži za novostmi v digitalnem svetu.

Več o naših storitvah si preberite v aktualnih blog objavah.

Prehod na novo analitiko Google Analytics 4 – GA4
03/03/2023
Digitalni marketing v turizmu – zakaj vlagati vanj?
03/03/2023
Top 2023 trendi v turistični industriji, ki jih morate poznati
23/01/2023